Vysoký nos s panelem cudnosti, pull-rod na předním zavěšení, zcela přepracované zadní zavěšení, brzdové kanálky či bočnice - to jsou jen některé z velkých změn, které byly na první pohled patrné na novém McLarenu MP4-28, který byl včera představen. Proč se tým rozhodl k tak rozsáhlým úpravám loňského vozu, kterému rychlost nescházela?
"U evolučních, relativně malých změn v pravidlech to je těžké: budete konzervativní a převezmete staré auto, u něhož jen budete udržovat tempo vývoje? Nebo učiníte něco ambicióznějšího a pak si uvědomíte, že někde budete muset rozdělit zdroje?" ptá se generální ředitel McLarenu Jonathan Neale.
"Při této příležitosti jsme se rozhodli, že budeme ambiciózní. Když se podíváte na různé třetiny vozu, nemohli jsme u tohoto vozu udělat takovou přední část [jako loni], prostřední či zadní část, takže šlo o pokrok. Je s tím spojeno určité riziko a úsilí.
Věříme ale, že místo toho, aby nám došel plynu uprostřed sezóny, nám to otevírá mnohem větší vývojové možnosti. Na to jsme vsadili a výsledky jsou zatím velmi slibné. Takže se na následující sezónu těším," pokračuje generální ředitel McLarenu.
McLaren MP4-28 pro sezónu 2013 (foto: McLaren Mercedes)
Tým hodlá nový monopost před pozdějším testem v Barceloně ještě řádně vylepšit: "Víme, že se nejedná o nejrychlejší auto, které dokážeme vyrobit. Vůz, který vezmeme do Barcelony, představuje velký pokrok. Stále nám zbývá hodně času na vymýšlení věcí v oblasti aerodynamiky a designu, které budeme moci vzít do Austrálie. A tak to bude pokračovat," dodává Neale.
Na rozdíl od Lotusu nehodlá nasadit do závodů systém pasivního DRS, který je velmi těžké vyladit tak, aby představoval výkonnostní výhodu. Loni jej testovaly tři týmy, v závodech se však u žádného z nich neobjevil.
Fotky z představení nového vozu McLarenu najdete zde.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.