Vysoký nos s panelem cudnosti, pull-rod na předním zavěšení, zcela přepracované zadní zavěšení, brzdové kanálky či bočnice - to jsou jen některé z velkých změn, které byly na první pohled patrné na novém McLarenu MP4-28, který byl včera představen. Proč se tým rozhodl k tak rozsáhlým úpravám loňského vozu, kterému rychlost nescházela?
"U evolučních, relativně malých změn v pravidlech to je těžké: budete konzervativní a převezmete staré auto, u něhož jen budete udržovat tempo vývoje? Nebo učiníte něco ambicióznějšího a pak si uvědomíte, že někde budete muset rozdělit zdroje?" ptá se generální ředitel McLarenu Jonathan Neale.
"Při této příležitosti jsme se rozhodli, že budeme ambiciózní. Když se podíváte na různé třetiny vozu, nemohli jsme u tohoto vozu udělat takovou přední část [jako loni], prostřední či zadní část, takže šlo o pokrok. Je s tím spojeno určité riziko a úsilí.
Věříme ale, že místo toho, aby nám došel plynu uprostřed sezóny, nám to otevírá mnohem větší vývojové možnosti. Na to jsme vsadili a výsledky jsou zatím velmi slibné. Takže se na následující sezónu těším," pokračuje generální ředitel McLarenu.
McLaren MP4-28 pro sezónu 2013 (foto: McLaren Mercedes)
Tým hodlá nový monopost před pozdějším testem v Barceloně ještě řádně vylepšit: "Víme, že se nejedná o nejrychlejší auto, které dokážeme vyrobit. Vůz, který vezmeme do Barcelony, představuje velký pokrok. Stále nám zbývá hodně času na vymýšlení věcí v oblasti aerodynamiky a designu, které budeme moci vzít do Austrálie. A tak to bude pokračovat," dodává Neale.
Na rozdíl od Lotusu nehodlá nasadit do závodů systém pasivního DRS, který je velmi těžké vyladit tak, aby představoval výkonnostní výhodu. Loni jej testovaly tři týmy, v závodech se však u žádného z nich neobjevil.
Fotky z představení nového vozu McLarenu najdete zde.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.