Tým Marussia jako poslední oznámil datum představení svého auta pro sezonu 2013. Nový monopost rusko-britské stáje uvidíme poprvé v úterý 5. února - tedy během prvního dne testů.
To znamená, že i Marussia stihne s novým vozem už první předsezonní testování, které je v plánu v Jerezu. Jedinou stájí, která bude ve Španělsku testovat s loňským vozem, je Williams.
"Marussia F1 Team představí vůz MR02 před startem prvních předsezonních testů na Circuito de Jerez ve Španělsku," píše se v prohlášení. Auto uvidíme v 8:15, poté do něj usedne Max Chilton a zahájí testovací jízdy. Podobný přístup zvolil i konkurenční Caterham, který vůz představí také před startem testů.
Druhým jezdcem týmu bude Luiz Razia, který skončil 2. v šampionátu GP2. Brazilec nahradí Tima Glocka, který z týmu musel odejít z finančních důvodů. Razia už v F1 v roli testovacího jezdce působil a není žádným tajemstvím, že do týmu přinese finanční prostředky.
Luiz Razia (foto: Caterham F1 Team)
Podle zatím neověřených zpráv by se měl do vozu posadit už příští týden v Jerezu a týmu by měl přinést až 5 milionů Eur. Marussia tak bude mít v roce 2013 sestavu dvou mladých a nezkušených jezdců - Max Chilton a Luiz Razia.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.