Lotus dnes jako první ze všech týmů slavnostně přestavil svůj nový monopost E21. Jak vypadá?
Technický ředitel James Allison o odvedené práci na monopostu E21 řekl: "Udělali jsme toho hodně, je to vzrušující auto. Pravidla jsou velmi podobná loňským, takže auta budou hodně podobná. Detaily podstatně ovlivní výkonnost, všichni budou rozvíjet stejné druhy konceptů."
Ošklivý vzhled přední části vozu vysvětluje takto: "Panel kosmeticky upravující vzhled nosu by vážil několik gramů a u Formule 1 je každý váha navíc znát, proto jsme ho zatím nepoužili. Pokud se ukáže, že hlavně přidá trochu přítlaku, nejen že upravuje estetiku, pak ho na vůz později nasadíme."
Allison rovněž prozradil, že letos již s pasivním DRS plánují závodit. Z připravovaného vozu E21 toho krom bočnic dnes k vidění moc nebylo, do prvního závod se podstatně změní.
Závodní pilot Romain Grosjean uvádí: Udělali jsme nejlepší, loni jsme měli výborně ovladatelné auto, Kimi s ním vyhrál závod a několikrát jsme stáli na pódiu. Všichni chtějí více, budeme se to snažit dosáhnout.
Věřím, že si udržím kvalifikační rychlost a budu se vyhýbat incidentům. Vím, že kluci velmi tvrdě pracovali a auto vypadá nádherně, je to dobrý výchozí bod. Budeme se ho snažit učinit co nejrychlejším a já se budu snažit zlepšit pokaždé, co usednu do vozu."
Jeho týmový kolega Kimi Räikkönen rovněž sděluje své dojmy: "Samozřejmě máme důvody k optimismu, ale nebude to snadné. Loni jsme se snadno zlepšili, snad se nám to bude dařit i letos."
Zapracoval tým zejména na kvalifikační rychlosti? "Snažili jsme se zlepšit všechny oblasti. Samozřejmě, že když skončíte v kvalifikaci výše, máte mnohem větší šanci vyhrát více závodů a podstatně vám to ulehčí život v den závodů. Snažili jsme se ale vylepšit celý balík, snad budeme rychlejší," odpovídá Fin.
Testovacími piloty v sezóně budou Jerome d'Ambrosio, Nicolas Prost a nově i Davide Valsecchi.
Videozáběry prezentovaného Lotusu E21 (zdroj: Lotus F1 Team)
Další fotografie najdete pod článkem.© Foto: Lotus F1 Team, 2013
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.