Lotus dnes jako první ze všech týmů slavnostně přestavil svůj nový monopost E21. Jak vypadá?
Technický ředitel James Allison o odvedené práci na monopostu E21 řekl: "Udělali jsme toho hodně, je to vzrušující auto. Pravidla jsou velmi podobná loňským, takže auta budou hodně podobná. Detaily podstatně ovlivní výkonnost, všichni budou rozvíjet stejné druhy konceptů."
Ošklivý vzhled přední části vozu vysvětluje takto: "Panel kosmeticky upravující vzhled nosu by vážil několik gramů a u Formule 1 je každý váha navíc znát, proto jsme ho zatím nepoužili. Pokud se ukáže, že hlavně přidá trochu přítlaku, nejen že upravuje estetiku, pak ho na vůz později nasadíme."
Allison rovněž prozradil, že letos již s pasivním DRS plánují závodit. Z připravovaného vozu E21 toho krom bočnic dnes k vidění moc nebylo, do prvního závod se podstatně změní.
Závodní pilot Romain Grosjean uvádí: Udělali jsme nejlepší, loni jsme měli výborně ovladatelné auto, Kimi s ním vyhrál závod a několikrát jsme stáli na pódiu. Všichni chtějí více, budeme se to snažit dosáhnout.
Věřím, že si udržím kvalifikační rychlost a budu se vyhýbat incidentům. Vím, že kluci velmi tvrdě pracovali a auto vypadá nádherně, je to dobrý výchozí bod. Budeme se ho snažit učinit co nejrychlejším a já se budu snažit zlepšit pokaždé, co usednu do vozu."
Jeho týmový kolega Kimi Räikkönen rovněž sděluje své dojmy: "Samozřejmě máme důvody k optimismu, ale nebude to snadné. Loni jsme se snadno zlepšili, snad se nám to bude dařit i letos."
Zapracoval tým zejména na kvalifikační rychlosti? "Snažili jsme se zlepšit všechny oblasti. Samozřejmě, že když skončíte v kvalifikaci výše, máte mnohem větší šanci vyhrát více závodů a podstatně vám to ulehčí život v den závodů. Snažili jsme se ale vylepšit celý balík, snad budeme rychlejší," odpovídá Fin.
Testovacími piloty v sezóně budou Jerome d'Ambrosio, Nicolas Prost a nově i Davide Valsecchi.
Videozáběry prezentovaného Lotusu E21 (zdroj: Lotus F1 Team)
Další fotografie najdete pod článkem.© Foto: Lotus F1 Team, 2013
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.