McLaren jako konstruktér vozů a Mercedes jako dodavatel motorů, toto spojení dlouhou dobu platilo za jedno z nejsilnějších v F1. Pak ale Mercedes přišel s vlastním týmem a McLaren v podstatě ze dne na den přestal být továrním týmem Mercedesu. Ohledně konce partnerství ale existuje několik paradoxů, které nám připomíná Andrew Benson z BBC.
Nemusíme chodit ani tak daleko do historie, abychom narazili na první ironickou souvislost. Stačí se přesunout o pár dní nazpátek, kdy se začalo hovořit o tom, že se k týmu připojí Paddy Lowe, dosavadní technický ředitel McLarenu.
K takové situaci už málem došlo v roce 2001, kdy tehdejší technický ředitel stáje Adrian Newey dostal nabídku od týmu Jaguar. Ron Dennis ho tehdy přesvědčil, aby zůstal. V roce 2006 se ale geniální konstruktér stejně stěhoval do Milton Keynes, Jaguar se ale mezitím přejmenoval na Red Bull a zbytek příběhu není třeba vyprávět...
Mercedes jako takový ale přitom také vůbec nemusel vzniknout. Současný tým vznikl v roce 2010 odkoupením týmu Brawn, ten se ale mohl zformovat až po osobní intervenci Martina Whitmarshe, šéfa McLarenu.
Britský tým do té doby působil v podstatě jako tovární tým Mercedesu a z tohoto spojení mu plynulo dost výhod, především motory zdarma. S tím se ale tým z Wokingu musel rozloučit a za motory už tento rok poprvé také platí.
McLaren MP4-23 s motorem Mercedes, se kterým Lewis Hamilton získal titul(Foto: Petr Hlawiczka)
Jen pro připomenutí: partnerství mezi McLarenem a Mercedesem začalo roku 1995, kdy tým motory Mercedes nahradil nevyhovující motory Peugeot, které používal v předešlé sezoně. Během té doby získal McLaren třikrát pohár jezdců (Mika Häkkinen 1998-99, Lewis Hamilton 2008) a a jeden pohár konstruktérů (1998).
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.