McLaren jako konstruktér vozů a Mercedes jako dodavatel motorů, toto spojení dlouhou dobu platilo za jedno z nejsilnějších v F1. Pak ale Mercedes přišel s vlastním týmem a McLaren v podstatě ze dne na den přestal být továrním týmem Mercedesu. Ohledně konce partnerství ale existuje několik paradoxů, které nám připomíná Andrew Benson z BBC.
Nemusíme chodit ani tak daleko do historie, abychom narazili na první ironickou souvislost. Stačí se přesunout o pár dní nazpátek, kdy se začalo hovořit o tom, že se k týmu připojí Paddy Lowe, dosavadní technický ředitel McLarenu.
K takové situaci už málem došlo v roce 2001, kdy tehdejší technický ředitel stáje Adrian Newey dostal nabídku od týmu Jaguar. Ron Dennis ho tehdy přesvědčil, aby zůstal. V roce 2006 se ale geniální konstruktér stejně stěhoval do Milton Keynes, Jaguar se ale mezitím přejmenoval na Red Bull a zbytek příběhu není třeba vyprávět...
Mercedes jako takový ale přitom také vůbec nemusel vzniknout. Současný tým vznikl v roce 2010 odkoupením týmu Brawn, ten se ale mohl zformovat až po osobní intervenci Martina Whitmarshe, šéfa McLarenu.
Britský tým do té doby působil v podstatě jako tovární tým Mercedesu a z tohoto spojení mu plynulo dost výhod, především motory zdarma. S tím se ale tým z Wokingu musel rozloučit a za motory už tento rok poprvé také platí.
McLaren MP4-23 s motorem Mercedes, se kterým Lewis Hamilton získal titul(Foto: Petr Hlawiczka)
Jen pro připomenutí: partnerství mezi McLarenem a Mercedesem začalo roku 1995, kdy tým motory Mercedes nahradil nevyhovující motory Peugeot, které používal v předešlé sezoně. Během té doby získal McLaren třikrát pohár jezdců (Mika Häkkinen 1998-99, Lewis Hamilton 2008) a a jeden pohár konstruktérů (1998).
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.