Toto Wolff dnes na tiskové konferenci hovořil o svém přestupu k Mercedesu i budoucnosti týmu, v němž probíhá personální zemětřesení.
Toto Wolff promluvil k britským médiím. Na dnešní tiskové konferenci například uvedl, že se bude řešit budouncost Nicka Frye, avšak spekulace ohledně dalších změn blíže nekomentoval.
"Stalo se to hodně rychle. Byl jsem spojen s Mercedesem mnoho let a znám tam ty lidi už nějakou dobu. Vše se však stalo před pár týdny a začalo to konverzací o situaci Mercedesu v F1," přiznal.
Je také optimistický ohledně výsledků týmu. Věří, že si Mercedes letos povede lépe, avšak dodal, že ještě nebyl v Brackley ani nemluvil s piloty.
"Nemůžu mluvit o struktuře. Potřebuju nejprve čas, abych jí porozuměl. V této chvíli by bylo hloupé mluvit o jakýchkoliv personálních změnách," okomentoval situaci kolem Mercedesu. Potvrdil, že o spekulacích ohledně přestupu technického ředitele McLarenu Paddyho Lowa a nahrazení Rosse Brawna ví, avšak není prý nic, co by k tomu mohl říct.
Uvedl také, že Niky Lauda bude předsedou bez výkonných pravomocí, zatímco on a Ross Brawn budou mít výkonné pozice. Otázkou zůstává pozice a funkce Nicka Frye. "Nick měl na starosti komerční záležitosti a tu situaci musíme prozkoumat," řekl Wolff.
Brawn a Fry v roce 2007. Je jejich spolupráce nyní u konce? (foto: Honda Racing F1)
Dle jeho slov se nyní bude zcela soustředit na svou novou práci, bude více času trávit v Británii a omezí své ostatní aktivity.
"Daimler je jedna z nejlepších značek na světě. Dělají skvělá auta a přišli do F1 s cílem být úspěšní. Očekávání týmu je být na špici a pracujeme na tom," nechal se slyšet Wolff.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.