Nico Hülkenberg v rozhovoru pro oficiální stránky F1 popsal své přípravy na změnu týmu - nevidí v tom žádné velké problémy a jeho cílem jsou dobré výsledky.
Nico Hülkenberg již podruhé ve své kariéře mění tým. Pětadvacetiletý Němec začínal ve Williamsu a po roční pauze povýšil u týmu Force India opět na závodního jezdce. Nyní míří do Sauberu, a jak poznamenal, poprvé to byla jeho vlastní volba, protože v roce 2010 neměl jinou možnost.
Nyní už se těší na testy v Jerezu. "V současné chvíli nemáme žádné problémy. Ty se společně s nedostatky objeví, až vyjedete na trať. Až Jerez bude důležitým testem," uvedl Hülkenberg.
Sauber začne sezonu se dvěma novými piloty a možná i vzhledem k tomu, že s podobnou situací má švýcarský tým zkušenosti (angažmá Péreze a Kobajašiho), nemyslí si Hülkenberg, že to pro tým bude nevýhoda.
"Nevidím v tom žádný problém. Jsem sice nový v týmu, ale ne v F1 a Esteban (Gutiérrez) má zkušenosti jako testovací jezdec Sauberu, takže pro ně není nováčkem," a dodává, že v tom vidí šanci na získání dobrých známých.
Nejsložitější věcí při změně týmu je podle něj zapamatovat si všechna nová jména. "Jinak na začlenění se do nového týmu není nic složitého. Je to proces a zážitek, který trvá, ale je to důležité a může se to postupem času vyplatit," popsal.
V porovnání s Williamsem a Force Indií jej kromě faktu, že má Sauber základnu ve Švýcarsku, zaujal jejich tunel. Chválí také Monišu Kaltenbornovou, která je podle něj skvělou šéfkou týmu. Upozornil však, že je těžké nějak hodnotit, když je jejich první společný závod teprve před nimi.
A jaké jsou jeho cíle? "Chci stavět na dobrém základu, který tým loni ukázal a i nadále tvrdě pracovat. Samozřejmě chci dobré výsledky - v tomto ohledu tým i já hledáme to stejné. Je to nová sezona, takže si musíme počkat, jak se věci vyvrbí a a jak silný bude vůz na trati," okomentoval situaci Hülkenberg.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.