Sir Jackie Stewart se obul do současného systému přidělování komisařů Formule 1 na závody. Nelíbí se mu neustálé střídání a podle něj je zde potřeba větší důslednost.
Současná struktura přidělování komisařů na závody F1 platí od roku 2010. Vedle střídajících se závodníků se zde objevují dva znalci, které vybírá FIA. Bývalý trojnásobný mistr světa ze Skotska se však domnívá, že na každém závodě by měl být přítomen jeden oddaný profesionál.
"Jak vůbec můžeme mít čtyři (ve skutečnosti tři, pozn.red.) různé komisaře na každé Velké ceně? Proč zde není jeden profesionál?" uvedl pro City A.M. Stewart.
Domnívá se totiž, že pokud by existovala jedna osoba, která by byla přítomna na každém závodě, znamenalo by to vyrovnanější rozhodování a navíc by měla i autoritu.
Vrátil se také ke kontroverznímu závěru sezony, kdy byl po závodě v Brazílii obviněn z předjíždění pod žlutými vlajkami tehdy čerstvý trojnásobný mistr světa Sebastian Vettel. Situaci, která v následujícím týdnu po závodě nastala, označil za zmatené fungování.
"Bylo rozhodnutí o žlutých a zelených vlajkách v Brazílii správné nebo špatné a proč se ta kauza rozpoutala až ve středu či ve čtvrtek? Je to obrovský znak zmateného fungování, že se to tehdy začalo řešit. Celý svět oslavoval nového šampiona a potom se stalo toto. Je to špatná vizitka managementu F1" nechal se slyšet.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.