Sir Jackie Stewart se obul do současného systému přidělování komisařů Formule 1 na závody. Nelíbí se mu neustálé střídání a podle něj je zde potřeba větší důslednost.
Současná struktura přidělování komisařů na závody F1 platí od roku 2010. Vedle střídajících se závodníků se zde objevují dva znalci, které vybírá FIA. Bývalý trojnásobný mistr světa ze Skotska se však domnívá, že na každém závodě by měl být přítomen jeden oddaný profesionál.
"Jak vůbec můžeme mít čtyři (ve skutečnosti tři, pozn.red.) různé komisaře na každé Velké ceně? Proč zde není jeden profesionál?" uvedl pro City A.M. Stewart.
Domnívá se totiž, že pokud by existovala jedna osoba, která by byla přítomna na každém závodě, znamenalo by to vyrovnanější rozhodování a navíc by měla i autoritu.
Vrátil se také ke kontroverznímu závěru sezony, kdy byl po závodě v Brazílii obviněn z předjíždění pod žlutými vlajkami tehdy čerstvý trojnásobný mistr světa Sebastian Vettel. Situaci, která v následujícím týdnu po závodě nastala, označil za zmatené fungování.
"Bylo rozhodnutí o žlutých a zelených vlajkách v Brazílii správné nebo špatné a proč se ta kauza rozpoutala až ve středu či ve čtvrtek? Je to obrovský znak zmateného fungování, že se to tehdy začalo řešit. Celý svět oslavoval nového šampiona a potom se stalo toto. Je to špatná vizitka managementu F1" nechal se slyšet.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.