Sir Jackie Stewart se obul do současného systému přidělování komisařů Formule 1 na závody. Nelíbí se mu neustálé střídání a podle něj je zde potřeba větší důslednost.
Současná struktura přidělování komisařů na závody F1 platí od roku 2010. Vedle střídajících se závodníků se zde objevují dva znalci, které vybírá FIA. Bývalý trojnásobný mistr světa ze Skotska se však domnívá, že na každém závodě by měl být přítomen jeden oddaný profesionál.
"Jak vůbec můžeme mít čtyři (ve skutečnosti tři, pozn.red.) různé komisaře na každé Velké ceně? Proč zde není jeden profesionál?" uvedl pro City A.M. Stewart.
Domnívá se totiž, že pokud by existovala jedna osoba, která by byla přítomna na každém závodě, znamenalo by to vyrovnanější rozhodování a navíc by měla i autoritu.
Vrátil se také ke kontroverznímu závěru sezony, kdy byl po závodě v Brazílii obviněn z předjíždění pod žlutými vlajkami tehdy čerstvý trojnásobný mistr světa Sebastian Vettel. Situaci, která v následujícím týdnu po závodě nastala, označil za zmatené fungování.
"Bylo rozhodnutí o žlutých a zelených vlajkách v Brazílii správné nebo špatné a proč se ta kauza rozpoutala až ve středu či ve čtvrtek? Je to obrovský znak zmateného fungování, že se to tehdy začalo řešit. Celý svět oslavoval nového šampiona a potom se stalo toto. Je to špatná vizitka managementu F1" nechal se slyšet.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.