Michael Schumacher měl podle Bernieho Ecclestona požadovat více záruk za to, že mu Mercedes poskytne dostatečně rychlé auto. S vozem Ferrari či Red Bullu by podle něj závody po svém návratu opět vyhrával.
Triumfu se však sedminásobný mistr světa po svém návratu do Formule 1 nedočkal. Na pódium za poslední tři sezóny vystoupal pouze jednou, když dojel loni ve Valencii na třetím místě po odstoupení několika soupeřů před sebou (Button měl problémy s pneumatikami, Vettelovi a Grosjeanovi selhal alternátor, kolize Kobajašiho s Massou a ke konci i Hamiltona s Maldonadem).
"Pokud by měl Red Bull nebo Ferrari, Michael by znovu vyhrál. Měl požadovat více záruk, protože to bylo jeho auto [Mercedes, které je na vině]. Nyní byla jeho reputace poskvrněna," uvádí pro Corriere della Sera Ecclestone.
Schumacher, který včera završil 44 rok svého života, si v rozhovoru pro Auto Motor und Sport vítězstvími ve výše uvedených týmech ale tak jistý nebyl: "Souhlasím s tím, že kdybych seděl v takovém voze, pak bych jezdil s těmi kluky [na špici].
Jestli bych vyhrál závody se současným Red Bullem nebo s McLarenem, to je dobrá otázka. Zkrátka nesednete do auta a hned nevyhrajete. Mohl bych jezdit tak rychle ve voze přizpůsobeném pro Vettela jako ve voze přizpůsobeném pro Schumachera? Pravděpodobně ne," odpovídá si Schumacher na vlastní řečnickou otázku.
Schumacher by podle Ecclestona s Ferrari znovu vyhrával (foto: Scuderia Ferrari)
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.