Michael Schumacher měl podle Bernieho Ecclestona požadovat více záruk za to, že mu Mercedes poskytne dostatečně rychlé auto. S vozem Ferrari či Red Bullu by podle něj závody po svém návratu opět vyhrával.
Triumfu se však sedminásobný mistr světa po svém návratu do Formule 1 nedočkal. Na pódium za poslední tři sezóny vystoupal pouze jednou, když dojel loni ve Valencii na třetím místě po odstoupení několika soupeřů před sebou (Button měl problémy s pneumatikami, Vettelovi a Grosjeanovi selhal alternátor, kolize Kobajašiho s Massou a ke konci i Hamiltona s Maldonadem).
"Pokud by měl Red Bull nebo Ferrari, Michael by znovu vyhrál. Měl požadovat více záruk, protože to bylo jeho auto [Mercedes, které je na vině]. Nyní byla jeho reputace poskvrněna," uvádí pro Corriere della Sera Ecclestone.
Schumacher, který včera završil 44 rok svého života, si v rozhovoru pro Auto Motor und Sport vítězstvími ve výše uvedených týmech ale tak jistý nebyl: "Souhlasím s tím, že kdybych seděl v takovém voze, pak bych jezdil s těmi kluky [na špici].
Jestli bych vyhrál závody se současným Red Bullem nebo s McLarenem, to je dobrá otázka. Zkrátka nesednete do auta a hned nevyhrajete. Mohl bych jezdit tak rychle ve voze přizpůsobeném pro Vettela jako ve voze přizpůsobeném pro Schumachera? Pravděpodobně ne," odpovídá si Schumacher na vlastní řečnickou otázku.
Schumacher by podle Ecclestona s Ferrari znovu vyhrával (foto: Scuderia Ferrari)
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.