Současná Formule 1 je podle Michaela Schumachera podstatně vyrovnanější než před několika lety, kdy si vyjel sedm titulů mistra světa.
Michael Schumacher se třech sezónách s kariérou aktivního pilota v Brazílii rozloučil. K vrcholům jeho tříletého období po návratu patřilo vítězství v kvalifikaci v Monaku či pódiové umístění ve Valencii.
"Pole je nyní vyrovnanější. V dřívějších letech mého působení byla vždy šance, že budete rychlejší než soupeř, a to nejen o pár desetin, ale o plnou sekundu," vzpomíná podle Auto Motor und Sport na slavnou éru německý šampion.
"Proč? Protože vozy nebyly aerodynamicky tak vyvážené a pro jízdu byly velmi ostré. Jakožto pilot jste pro sebe měli mnoho možností. Dnes jsou vozy aerodynamicky stabilní a dobře vyvážené. Okno, v němž pracujete, není tak velké," pokračuje bývalý pilot.
To však podle něj automaticky neznamená, že jezdci jsou nyní lepší než v minulosti: "Ve Formuli 1 byli vždy ti nejlepší piloti. Je v ní dnes více nejlepších pilotů?"
Podle Schumachera existovala vždy možnost, jak být klidně i o sekundu rychlejší než soupeř(foto: Scuderia Ferrari)
"Samozřejmě, že jsem zavedl nové standardy ve způsobu práce, ale mí bývalí kolegové se přizpůsobili perfektní práci, někteří nové standardy museli napodobovat. Rozdíl mezi dneškem je, že nové generace zřejmě vyrostla dle těchto stejných měřítek," dodává Schumacher.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace