Současná Formule 1 je podle Michaela Schumachera podstatně vyrovnanější než před několika lety, kdy si vyjel sedm titulů mistra světa.
Michael Schumacher se třech sezónách s kariérou aktivního pilota v Brazílii rozloučil. K vrcholům jeho tříletého období po návratu patřilo vítězství v kvalifikaci v Monaku či pódiové umístění ve Valencii.
"Pole je nyní vyrovnanější. V dřívějších letech mého působení byla vždy šance, že budete rychlejší než soupeř, a to nejen o pár desetin, ale o plnou sekundu," vzpomíná podle Auto Motor und Sport na slavnou éru německý šampion.
"Proč? Protože vozy nebyly aerodynamicky tak vyvážené a pro jízdu byly velmi ostré. Jakožto pilot jste pro sebe měli mnoho možností. Dnes jsou vozy aerodynamicky stabilní a dobře vyvážené. Okno, v němž pracujete, není tak velké," pokračuje bývalý pilot.
To však podle něj automaticky neznamená, že jezdci jsou nyní lepší než v minulosti: "Ve Formuli 1 byli vždy ti nejlepší piloti. Je v ní dnes více nejlepších pilotů?"
Podle Schumachera existovala vždy možnost, jak být klidně i o sekundu rychlejší než soupeř(foto: Scuderia Ferrari)
"Samozřejmě, že jsem zavedl nové standardy ve způsobu práce, ale mí bývalí kolegové se přizpůsobili perfektní práci, někteří nové standardy museli napodobovat. Rozdíl mezi dneškem je, že nové generace zřejmě vyrostla dle těchto stejných měřítek," dodává Schumacher.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.