HRT po třech letech trápení definitivně skončilo. Tým nešel udržet, podle posledního šéfa Luise Péreze-Saly slíbená pomoc nikdy nedorazila.
Po všechny tři sezóny od svého vstupu do F1 se tým potýkal s nedostatkem financí a nožem na krku. Projekt (pod názvem Campos Meta 1) založili Adrián Campos, při vstupu do F1 se přejmenoval na Hispania Racing a převzal jej José Ramon Carabante, v červenci 2011 se jej pokusila zachránit investiční skupina Thesan Capital.
Nový šéf Pérez-Sala tým přestěhoval do nových prostor Caja Mágica v Madridu a po odchodu svého předchůdce Colina Kollese, bez něhož by se nikdy nepostavil ke svému prvnímu závodu, a dalším přejmenování na HRT zavedl vnitřní řád. To už však bylo příliš pozdě - španělský sen v F1 skončil.
"Nebylo možné pokračovat. Když jsme se rozhodovali, že převezmeme vedení týmu, byla nám slibovaná pomoc, které jsme se nikdy nedočkali," vysvětluje pro El Mundo Deportivo šéf týmu HRT, který na konci sezóny propustil všechny své zaměstnance.
HRT odjelo v Brazílii svůj poslední závod v F1 (foto: HRT F1 Team)
Z možného prodeje čínským obchodníkům sešlo, podporu nenašel ani u Bernieho Ecclestona, který překvapivě uvedl, že pro jeho Formuli 1 by bylo nejlepší, kdyby odešel ještě jeden tým. Podle něj by bylo ideální jen 10 týmů - zřejmě proto, že 11. tým není placen (20 milionů dolarů) z fondu odměn pro týmy, ale přímo ze zisku držitele komerčních práv.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.