Lotus bude podle svého šéfa Erica Boulliera dosahovat v příští sezóně mnohem lepších výsledků, i kdyby do ní vstoupilo pouze s tak rychlým vozem, jako měli letos.
"Byl bych velmi rád, pokud bychom sezónu začali se stejnou relativní výkonností vůči ostatním, jakou jsme měli loni. Vím, že oba naši piloti budou připraveni na závody a dosahovat lepších výsledků, než řekněme před 12 měsíci," věří Boullier svým závodním jezdcům - Kimimu Räikkönenovi a Romainovi Grosjeanovi.
Co se týče týmu, minulý rok jsme trochu ztratili během léta, ale víme, kde a proč k tomu došlo. Poučili jsme se z naší chyby a příští rok s vývojem vozu nezvolíme stejnou strategii. Zároveň jsme si ke konci sezóny vedli dobře a získali něco ze své výkonnosti zpět, takže to byl až do konce dobrý boj. Bylo příjemné vidět, že Enstone dokázalo dosahovat tolik, co větší týmy.
Takže jsem pozitivní, ale zároveň opatrný. Nevíte, čeho dosahují ostatní týmy, můžete to pouze odhadovat ze statistik. Ale pravidla jsou celkem stabilní, takže dojde pouze k evoluci vozů z roku 2012. To by pro nás mohlo být dobré v udržení výkonnosti," pokračuje Boullier.
Jako všichni i Lotus musí rozdělit své zdroje mezi příští vůz a monopost pro rok 2014, kdy dojde k větší úpravě pravidel.
"Samozřejmě nechceme na to příliš tlačit, abychom si nepoškodili projekt 2014. Kluci tady v Enstone ale už nějakou práci na 2014 odvedli a doufám, že to, co jsme už ušetřili v roce 2012, nám poskytne více flexibility pro rok 2013," popisuje šéf Lotusu.
Romain Grosjean s Kimim Raikkonenem v boxech Lotusu v Německu (foto: Lotus F1 Team)
Co by udělal, kdyby se z vozu E21 vyklubal jeden z hlavních uchazečů o titul příští rok? "Abych byl upřímný, byl by to příjemný problém, byť náročný na zvládnutí. Musíme však být realisté. Tohle představuje konec jedné kapitoly pravidel, rok 2014 přinese novou. Nemůžeme si u ní dovolit začít příliš daleko od ostatních," odpovídá Boullier pro Autosport.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.