Lotus bude podle svého šéfa Erica Boulliera dosahovat v příští sezóně mnohem lepších výsledků, i kdyby do ní vstoupilo pouze s tak rychlým vozem, jako měli letos.
"Byl bych velmi rád, pokud bychom sezónu začali se stejnou relativní výkonností vůči ostatním, jakou jsme měli loni. Vím, že oba naši piloti budou připraveni na závody a dosahovat lepších výsledků, než řekněme před 12 měsíci," věří Boullier svým závodním jezdcům - Kimimu Räikkönenovi a Romainovi Grosjeanovi.
Co se týče týmu, minulý rok jsme trochu ztratili během léta, ale víme, kde a proč k tomu došlo. Poučili jsme se z naší chyby a příští rok s vývojem vozu nezvolíme stejnou strategii. Zároveň jsme si ke konci sezóny vedli dobře a získali něco ze své výkonnosti zpět, takže to byl až do konce dobrý boj. Bylo příjemné vidět, že Enstone dokázalo dosahovat tolik, co větší týmy.
Takže jsem pozitivní, ale zároveň opatrný. Nevíte, čeho dosahují ostatní týmy, můžete to pouze odhadovat ze statistik. Ale pravidla jsou celkem stabilní, takže dojde pouze k evoluci vozů z roku 2012. To by pro nás mohlo být dobré v udržení výkonnosti," pokračuje Boullier.
Jako všichni i Lotus musí rozdělit své zdroje mezi příští vůz a monopost pro rok 2014, kdy dojde k větší úpravě pravidel.
"Samozřejmě nechceme na to příliš tlačit, abychom si nepoškodili projekt 2014. Kluci tady v Enstone ale už nějakou práci na 2014 odvedli a doufám, že to, co jsme už ušetřili v roce 2012, nám poskytne více flexibility pro rok 2013," popisuje šéf Lotusu.
Romain Grosjean s Kimim Raikkonenem v boxech Lotusu v Německu (foto: Lotus F1 Team)
Co by udělal, kdyby se z vozu E21 vyklubal jeden z hlavních uchazečů o titul příští rok? "Abych byl upřímný, byl by to příjemný problém, byť náročný na zvládnutí. Musíme však být realisté. Tohle představuje konec jedné kapitoly pravidel, rok 2014 přinese novou. Nemůžeme si u ní dovolit začít příliš daleko od ostatních," odpovídá Boullier pro Autosport.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.