Lotus bude podle svého šéfa Erica Boulliera dosahovat v příští sezóně mnohem lepších výsledků, i kdyby do ní vstoupilo pouze s tak rychlým vozem, jako měli letos.
"Byl bych velmi rád, pokud bychom sezónu začali se stejnou relativní výkonností vůči ostatním, jakou jsme měli loni. Vím, že oba naši piloti budou připraveni na závody a dosahovat lepších výsledků, než řekněme před 12 měsíci," věří Boullier svým závodním jezdcům - Kimimu Räikkönenovi a Romainovi Grosjeanovi.
Co se týče týmu, minulý rok jsme trochu ztratili během léta, ale víme, kde a proč k tomu došlo. Poučili jsme se z naší chyby a příští rok s vývojem vozu nezvolíme stejnou strategii. Zároveň jsme si ke konci sezóny vedli dobře a získali něco ze své výkonnosti zpět, takže to byl až do konce dobrý boj. Bylo příjemné vidět, že Enstone dokázalo dosahovat tolik, co větší týmy.
Takže jsem pozitivní, ale zároveň opatrný. Nevíte, čeho dosahují ostatní týmy, můžete to pouze odhadovat ze statistik. Ale pravidla jsou celkem stabilní, takže dojde pouze k evoluci vozů z roku 2012. To by pro nás mohlo být dobré v udržení výkonnosti," pokračuje Boullier.
Jako všichni i Lotus musí rozdělit své zdroje mezi příští vůz a monopost pro rok 2014, kdy dojde k větší úpravě pravidel.
"Samozřejmě nechceme na to příliš tlačit, abychom si nepoškodili projekt 2014. Kluci tady v Enstone ale už nějakou práci na 2014 odvedli a doufám, že to, co jsme už ušetřili v roce 2012, nám poskytne více flexibility pro rok 2013," popisuje šéf Lotusu.
Romain Grosjean s Kimim Raikkonenem v boxech Lotusu v Německu (foto: Lotus F1 Team)
Co by udělal, kdyby se z vozu E21 vyklubal jeden z hlavních uchazečů o titul příští rok? "Abych byl upřímný, byl by to příjemný problém, byť náročný na zvládnutí. Musíme však být realisté. Tohle představuje konec jedné kapitoly pravidel, rok 2014 přinese novou. Nemůžeme si u ní dovolit začít příliš daleko od ostatních," odpovídá Boullier pro Autosport.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.