Prezident Ferrari Luca Di Montezemolo se domnívá, že nadešel čas, aby vedení v F1 převzali noví, mladší manažeři.
Prezident Ferrari by rád viděl, aby F1 zaujala širší veřejnost a domnívá se, že Bernie Ecclestone by měl povolit otěže vedení F1.
"Potřebujeme lidi s moderním vnímáním. Je to stejné jako v mé společnosti. Za pár let nebudu človekem pro Ferrari, přijde někdo nový," uvedl Montezemolo pro The Independent.
"Vždycky jsem říkal Berniemu, že život ve stylu show jednoho člověka je u konce. Potřebujete kolem sebe tým. Musíme tyto otázky zodpovědět v pozitivním směru a dívat se kupředu. Dříve či později se to stane Berniemu stejně jako mně," nechal se slyšet.
Montezemolo věří, že by F1 měla pečlivě přemýšlet nad závody v zemích, kde pro ně není přílišné nadšení.
"Před třemi lety jsem byl ohromen, když jsem byl pozván k otevření Le Mans. Byla to párty. A po paddocku F1 na mnohých okruzích chodíte a vypadá to, jako by to byla poušť. Myslíte, že je správné, že se jezdí uprostřed ničeho? Bez veřejnosti, fanoušků, vlajek, vášně. Je to chladné a nelíbí se mi to," upozorňuje Ital.
"Bernie je vždy rozrušený, když tohle řeknu, ale poslouchejte, dnes, když máte přítelkyni, řekněme dvacetiletou, s nízkonákladovými společnostmi můžete létat po světě za méně peněz než co by vás stál víkend v Monze. Tak by to být nemělo," popisuje.
"Svět se hodně mění. Ferrari chce hrát svou velkou roli i v budoucnosti. Co se týče letošní sezony, návrat do Spojených států byl velmi dobrý. Ale musíte se dívat do budoucnosti. Čas na to dělat rozhodnutí ohledně budoucnosti je tehdy, když máte úspěch. V opačném případě je děláte v problémech a to je špatné. Jsme blízko otevření nové stránky budoucnosti F1, s uznáním spousty práce, kterou Bernie odvedl, ale posunutím se vpřed," dodal.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.