Prezident Ferrari Luca Di Montezemolo se domnívá, že nadešel čas, aby vedení v F1 převzali noví, mladší manažeři.
Prezident Ferrari by rád viděl, aby F1 zaujala širší veřejnost a domnívá se, že Bernie Ecclestone by měl povolit otěže vedení F1.
"Potřebujeme lidi s moderním vnímáním. Je to stejné jako v mé společnosti. Za pár let nebudu človekem pro Ferrari, přijde někdo nový," uvedl Montezemolo pro The Independent.
"Vždycky jsem říkal Berniemu, že život ve stylu show jednoho člověka je u konce. Potřebujete kolem sebe tým. Musíme tyto otázky zodpovědět v pozitivním směru a dívat se kupředu. Dříve či později se to stane Berniemu stejně jako mně," nechal se slyšet.
Montezemolo věří, že by F1 měla pečlivě přemýšlet nad závody v zemích, kde pro ně není přílišné nadšení.
"Před třemi lety jsem byl ohromen, když jsem byl pozván k otevření Le Mans. Byla to párty. A po paddocku F1 na mnohých okruzích chodíte a vypadá to, jako by to byla poušť. Myslíte, že je správné, že se jezdí uprostřed ničeho? Bez veřejnosti, fanoušků, vlajek, vášně. Je to chladné a nelíbí se mi to," upozorňuje Ital.
"Bernie je vždy rozrušený, když tohle řeknu, ale poslouchejte, dnes, když máte přítelkyni, řekněme dvacetiletou, s nízkonákladovými společnostmi můžete létat po světě za méně peněz než co by vás stál víkend v Monze. Tak by to být nemělo," popisuje.
"Svět se hodně mění. Ferrari chce hrát svou velkou roli i v budoucnosti. Co se týče letošní sezony, návrat do Spojených států byl velmi dobrý. Ale musíte se dívat do budoucnosti. Čas na to dělat rozhodnutí ohledně budoucnosti je tehdy, když máte úspěch. V opačném případě je děláte v problémech a to je špatné. Jsme blízko otevření nové stránky budoucnosti F1, s uznáním spousty práce, kterou Bernie odvedl, ale posunutím se vpřed," dodal.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.