Na konci každé sezony mají týmy ve svých garážích vozy, které používaly v uplynulé sezoně, jenže co s nimi? Jaký osud čeká stroje, které v sezoně bojovaly o desetiny vteřiny na trati?
Pokud se dostane silniční auto na konec svého životního cyklu, tak skončí zpravidla na vrakovišti. Zde je buďto rozebráno na součástky a nebo sešrotováno. Také v F1 došlo na konci listopadu po GP Brazílie k vyřazení spousty vozů. Týmy pro ně již v budoucí sezoně nemají uplatnění, jejich použití už totiž nepřipadá v úvahu.
V jejich případě ovšem proces sešrotování nehrozí. Co se tedy s nepotřebnými vozy F1 děje? "Každý rok se vyrobí 5 až 6 vozů," vysvětluje Nick Fry z Mercedesu. Jeden z těchto závodních vozů po konci sezony putuje do Stuttgartu, kde má hlavní sídlo koncer Daimler.
"Z nich jde jeden vůz do musea Mercedesu." Podle Frye mají i velcí sponzoři nárok na jeden stroj: "Petronas má možnost obdržet jedno auto. Sice s ním nemohou jezdit, ale určitě je to hezký výstavní kousek do jejich centrály."
Krásný výstavní kousek do centrály firmy, nemyslíte?Stačí maličkost, stát se titulárním sponzorem týmu...
"Ostatní vozy se změní na výstavní kousky. Hodně sponzorů nechce mít auto napořád, ale chtějí mít možnost vystavit vůz pouze občasně na nějakých veletrzích nebo výstavách," vysvětluje Fry.
V případě těchto vozů se však již nejedná o provozuschopná auta. Je to pouze šasi bez motoru. "To odlišuje tyto výstavní vozy od strojů, které se potom používají k různým demo jízdám ve městech."
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.