Na konci každé sezony mají týmy ve svých garážích vozy, které používaly v uplynulé sezoně, jenže co s nimi? Jaký osud čeká stroje, které v sezoně bojovaly o desetiny vteřiny na trati?
Pokud se dostane silniční auto na konec svého životního cyklu, tak skončí zpravidla na vrakovišti. Zde je buďto rozebráno na součástky a nebo sešrotováno. Také v F1 došlo na konci listopadu po GP Brazílie k vyřazení spousty vozů. Týmy pro ně již v budoucí sezoně nemají uplatnění, jejich použití už totiž nepřipadá v úvahu.
V jejich případě ovšem proces sešrotování nehrozí. Co se tedy s nepotřebnými vozy F1 děje? "Každý rok se vyrobí 5 až 6 vozů," vysvětluje Nick Fry z Mercedesu. Jeden z těchto závodních vozů po konci sezony putuje do Stuttgartu, kde má hlavní sídlo koncer Daimler.
"Z nich jde jeden vůz do musea Mercedesu." Podle Frye mají i velcí sponzoři nárok na jeden stroj: "Petronas má možnost obdržet jedno auto. Sice s ním nemohou jezdit, ale určitě je to hezký výstavní kousek do jejich centrály."
Krásný výstavní kousek do centrály firmy, nemyslíte?Stačí maličkost, stát se titulárním sponzorem týmu...
"Ostatní vozy se změní na výstavní kousky. Hodně sponzorů nechce mít auto napořád, ale chtějí mít možnost vystavit vůz pouze občasně na nějakých veletrzích nebo výstavách," vysvětluje Fry.
V případě těchto vozů se však již nejedná o provozuschopná auta. Je to pouze šasi bez motoru. "To odlišuje tyto výstavní vozy od strojů, které se potom používají k různým demo jízdám ve městech."
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.