Odcházející sportovní ředitel Mercedesu Norbert Haug uvedl, že se své funkce vzdává kvůli nedostatečným výsledkům svého týmu v F1. V rozhovoru pro německá média však popírá, že by byl obětním beránkem.
"Ne, to nejsem. Pokud bych neměl nic společného s našimi neúspěchy v posledních třech letech, pak bych také neměl nic společného s našim letošním vítězstvím v Číně - a to by se mi nelíbilo," tvrdí šedesátiletý Haug.
Proč však odchází Haug a ne Brawn, který je zodpovědný za návrh monopostu? "Protože za 22 let jsem u Mercedesu převzal celkovou zodpovědnost za motosport, nikoliv Ross Brawn. Jsem nakonec jeho nadřízený."
"Základ našeho vozu byl dobrý, ale vývoj byl slabý až velmi slabý," připouští Haug.
Dále vylučuje, že by odcházel ze zdravotních důvodů: "Díky Bohu ne. Téměř před třemi lety jsem podstoupil operaci štítné žlázy, ale od té doby se mi vede velmi dobře. Jsem zcela zdráv."
Norbert Haug (vpravo) s piloty Mercedesu a Rossem Brawnem (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Mercedes si nástupce za něj nevybral, rozdělí podle Hauga jeho roli mezi dva lidi? "O tom nemám žádné informace. Možná se tam nachází velmi schopný profesionál, který by dokázal udělat mnohem více než já."
Vylučuje však Miku Häikkinena či bratry - Ralfa i Michaela - Schumacherovy: "Upřímně, nemyslím si, že by byli zrozeni pro působení v kanceláři."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.