Odcházející sportovní ředitel Mercedesu Norbert Haug uvedl, že se své funkce vzdává kvůli nedostatečným výsledkům svého týmu v F1. V rozhovoru pro německá média však popírá, že by byl obětním beránkem.
"Ne, to nejsem. Pokud bych neměl nic společného s našimi neúspěchy v posledních třech letech, pak bych také neměl nic společného s našim letošním vítězstvím v Číně - a to by se mi nelíbilo," tvrdí šedesátiletý Haug.
Proč však odchází Haug a ne Brawn, který je zodpovědný za návrh monopostu? "Protože za 22 let jsem u Mercedesu převzal celkovou zodpovědnost za motosport, nikoliv Ross Brawn. Jsem nakonec jeho nadřízený."
"Základ našeho vozu byl dobrý, ale vývoj byl slabý až velmi slabý," připouští Haug.
Dále vylučuje, že by odcházel ze zdravotních důvodů: "Díky Bohu ne. Téměř před třemi lety jsem podstoupil operaci štítné žlázy, ale od té doby se mi vede velmi dobře. Jsem zcela zdráv."
Norbert Haug (vpravo) s piloty Mercedesu a Rossem Brawnem (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Mercedes si nástupce za něj nevybral, rozdělí podle Hauga jeho roli mezi dva lidi? "O tom nemám žádné informace. Možná se tam nachází velmi schopný profesionál, který by dokázal udělat mnohem více než já."
Vylučuje však Miku Häikkinena či bratry - Ralfa i Michaela - Schumacherovy: "Upřímně, nemyslím si, že by byli zrozeni pro působení v kanceláři."
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.