Podle výkonného ředitele Mercedesu Nicka Frye se jeho tým s příchodem Lewise Hamiltona dostává pod větší tlak, abych příští rok poskytl jezdcům rychlé auto schopné vítězit.
Fry uvedl, že nikdo z nich nepochybuje o Hamiltonově talentu. Byť by Lewis podle něj mohl vyhrát závod i s průměrným vozem, musí udělat vše pro to, aby bojoval na špici pravidelně. Po letošní sezóně, kdy dosáhli pouze jednou na vítězství, se musí hodně zlepšit.
"Příchod Hamiltona je pro tým velmi vzrušující a také nás dostává pod velký tlak, protože Ross [Brawn] mu musí poskytnout velmi dobré auto. Nemůže vítězit se šrotem. Vítězit může s autem, které není úplně nejlepší, ale konkurence je taková, že obrovskou ztrátu nepřekonáte," cituje Frye Autosport.
Výkonný ředitel Mercedesu jej řadí na stejnou úroveň s Alonsem - tedy na úroveň jezdců, kteří dokážou vyhrávat, aniž by měli tu nejlepší techniku.
"Z mého pohledu jsou Lewis a Fernando Alonso určitě ti dva nejlepší piloti. Mohl bych namítat, že v této skupině by měl být i Sebastian Vettel, jenže on měl vždy to nejlepší auto, podle mě to musí prokázat," dodává Fry.
Nick Fry: Hamilton a Alonso jsou nejlepší, Vettel své kvality ještě musí prokázat(foto: McLaren Mercedes)
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.