Stuck: Selhání Mercedesu je Brawnova, nikoliv Haugova chyba

Mercedes
Mercedes, foto: Daimler AG
Petr Hlawiczka 17. prosince 2012 06:30
Sdílej:

Podle bývalého jezdce F1 Hanse-Joachima Stucka je výkonnostní selhávání Mercedesu spíše chybou šéfa závodního týmu Rosse Brawna než odcházejícího sportovního ředitele Norberta Hauga.

Haug minulý týden po 22 letech odstoupil z pozice sportovního ředitele Mercedesu. Podle Nikiho Laudy se cítil zodpovědný za nedostatečné výkony, které jeho tým v uplynulých třech letech v F1 předváděl.

Jeho rozhodnutí bylo pro všechny velkým překvapením. "V úterý jsem byl na zasedání správní rady ve Stuttgartu poprvé ve své roli," popisuje nevýkonný předseda správní rady Lauda. "Na konci schůzky to bylo absolutní překvapení, když Haug oznámil svou rezignaci."

"Smekám před ním, protože uvedl, že se cítí být v podstatě zodpovědný za letošní bídnou výkonnost, z čehož vyvodil příslušné závěry. Abych byl upřímný, na špičkových pozicích je velmi málo manažerů, kteří udělají takovou věc. Osobně mi to je moc líto. Rád bych s ním nadále pokračoval," uvádí Lauda.

Na dotaz, zda se jej snažil přesvědčit, aby zůstal, odpověděl: "Ne. Pokud se někdo takto rozhodne, musíte to respektovat. Mercedes nyní zváží, jak s touto ztrátou naloží. Momentálně nevidím nikoho, kdo by dokázal převzít po jednom všechny Norbertovy úkoly. Situaci budeme muset kompletně přehodnotit."

Sám jeho funkci ale Lauda převzít nehodlá: "Ne. Jsem předsedou správní rady, což nemá nic společného s chodem byznysu."

Norberg Haug loni s Michaelem Schumacherem a Rossem Brawnem (foto: Mercedes AMG F1 Team)

Podle Hanse-Joachima Stucka, který v F1 závodil od roku 1974 do roku 1979, však mizerné výsledky Mercedesu připadají spíše na vrub Rosse Brawna: "Selhání ve Formuli 1 jsou lze přisuzovat výlučně Rossovi Brawnovi."

"Auto zkrátka nebylo dostatečně rychlé. Haug nebyl tím, kdo navrhoval auto. Byl tím, kdo po všech těch dekádách učinil motosport pro Mercedes znovu přijatelným," dodává Stuck pro Focus.

Témata:
Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.