Stuck: Selhání Mercedesu je Brawnova, nikoliv Haugova chyba

Mercedes
Mercedes, foto: Daimler AG
Petr Hlawiczka 17. prosince 2012 6:30
Sdílej:

Podle bývalého jezdce F1 Hanse-Joachima Stucka je výkonnostní selhávání Mercedesu spíše chybou šéfa závodního týmu Rosse Brawna než odcházejícího sportovního ředitele Norberta Hauga.

Haug minulý týden po 22 letech odstoupil z pozice sportovního ředitele Mercedesu. Podle Nikiho Laudy se cítil zodpovědný za nedostatečné výkony, které jeho tým v uplynulých třech letech v F1 předváděl.

Jeho rozhodnutí bylo pro všechny velkým překvapením. "V úterý jsem byl na zasedání správní rady ve Stuttgartu poprvé ve své roli," popisuje nevýkonný předseda správní rady Lauda. "Na konci schůzky to bylo absolutní překvapení, když Haug oznámil svou rezignaci."

"Smekám před ním, protože uvedl, že se cítí být v podstatě zodpovědný za letošní bídnou výkonnost, z čehož vyvodil příslušné závěry. Abych byl upřímný, na špičkových pozicích je velmi málo manažerů, kteří udělají takovou věc. Osobně mi to je moc líto. Rád bych s ním nadále pokračoval," uvádí Lauda.

Na dotaz, zda se jej snažil přesvědčit, aby zůstal, odpověděl: "Ne. Pokud se někdo takto rozhodne, musíte to respektovat. Mercedes nyní zváží, jak s touto ztrátou naloží. Momentálně nevidím nikoho, kdo by dokázal převzít po jednom všechny Norbertovy úkoly. Situaci budeme muset kompletně přehodnotit."

Sám jeho funkci ale Lauda převzít nehodlá: "Ne. Jsem předsedou správní rady, což nemá nic společného s chodem byznysu."

Norberg Haug loni s Michaelem Schumacherem a Rossem Brawnem (foto: Mercedes AMG F1 Team)

Podle Hanse-Joachima Stucka, který v F1 závodil od roku 1974 do roku 1979, však mizerné výsledky Mercedesu připadají spíše na vrub Rosse Brawna: "Selhání ve Formuli 1 jsou lze přisuzovat výlučně Rossovi Brawnovi."

"Auto zkrátka nebylo dostatečně rychlé. Haug nebyl tím, kdo navrhoval auto. Byl tím, kdo po všech těch dekádách učinil motosport pro Mercedes znovu přijatelným," dodává Stuck pro Focus.

Témata:
Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.