Michael Schumacher k odchodu dlouholetého sportovního ředitele Mercedesu Norberta Hauga uvedl, že po něm zůstane obrovská díra nejen v mateřské společnosti, ale i v celé Formuli 1. Děkuje mu i šéf McLarenu Martin Whitmarsh.
Sedminásobný mistr světa se přitom letos také loučí se svou kariérou závodního pilota v F1. Po svém návratu v roce 2010 s Mercedesem se mu sice nepodařilo dosáhnout cíle bojovat o další mistrovský titul, tým však má nyní vše potřebné k tomu, aby se dostal na špici.
Mercedes včera oznámil, že Haug po vzájemné dohodě odstoupí z vedoucí funkce po vzájemné dohodě. Podle Schumachera po něm ale zůstane obrovská díra.
"Od té doby, co jsem vstoupil do profesionálního motorsportu, byli Mercedes a Norbert Haug společně jeho součástí, takže se jedná o velký zlom. Strávili jsme spolu mnoho let, ať už jako sportovní soupeři či spojenci, a Norbert byl vždy plný nadšení a do věcí dával celé své srdce.
Žil motorsportem a jeho odchod vytvoří obrovskou díru jak ve našem sportu, tak i v našem týmu," dodává Schumacher.
Norbert Haug (uprostřed) s Michaelem Schumacherem a německými fotbalistypřed letošním Eurem (foto: Daimler AG)
S oceněním přispěchal i Martin Whitmarsh, šéf McLarenu, který používá motory Mercedesu od roku 1995: "Rád bych této příležitosti využil k poděkování Norbertovi za jeho pomoc a podporu, kterou nabízel McLarenu mnoho let.
Doba, kdy se v polovině devadesátých let McLaren a Mercedes-Benz v F1 spojili, byla úspěšná a příjemná. Norbertův vliv a vedení klíčovým způsobem přispělo k tomuto potěšení a úspěchu.
Jeho láska k motosportu je skutečná a hluboká, stejně jako jeho přirozená závodní konkurenceschopnost. Za všechny v McLarenu mu přeji do budoucna vše nejlepší," dodal Whitmarsh pro Autosport.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.