Michael Schumacher k odchodu dlouholetého sportovního ředitele Mercedesu Norberta Hauga uvedl, že po něm zůstane obrovská díra nejen v mateřské společnosti, ale i v celé Formuli 1. Děkuje mu i šéf McLarenu Martin Whitmarsh.
Sedminásobný mistr světa se přitom letos také loučí se svou kariérou závodního pilota v F1. Po svém návratu v roce 2010 s Mercedesem se mu sice nepodařilo dosáhnout cíle bojovat o další mistrovský titul, tým však má nyní vše potřebné k tomu, aby se dostal na špici.
Mercedes včera oznámil, že Haug po vzájemné dohodě odstoupí z vedoucí funkce po vzájemné dohodě. Podle Schumachera po něm ale zůstane obrovská díra.
"Od té doby, co jsem vstoupil do profesionálního motorsportu, byli Mercedes a Norbert Haug společně jeho součástí, takže se jedná o velký zlom. Strávili jsme spolu mnoho let, ať už jako sportovní soupeři či spojenci, a Norbert byl vždy plný nadšení a do věcí dával celé své srdce.
Žil motorsportem a jeho odchod vytvoří obrovskou díru jak ve našem sportu, tak i v našem týmu," dodává Schumacher.
Norbert Haug (uprostřed) s Michaelem Schumacherem a německými fotbalistypřed letošním Eurem (foto: Daimler AG)
S oceněním přispěchal i Martin Whitmarsh, šéf McLarenu, který používá motory Mercedesu od roku 1995: "Rád bych této příležitosti využil k poděkování Norbertovi za jeho pomoc a podporu, kterou nabízel McLarenu mnoho let.
Doba, kdy se v polovině devadesátých let McLaren a Mercedes-Benz v F1 spojili, byla úspěšná a příjemná. Norbertův vliv a vedení klíčovým způsobem přispělo k tomuto potěšení a úspěchu.
Jeho láska k motosportu je skutečná a hluboká, stejně jako jeho přirozená závodní konkurenceschopnost. Za všechny v McLarenu mu přeji do budoucna vše nejlepší," dodal Whitmarsh pro Autosport.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.