Norbert Haug opustí svoje místo šéfa Mercedesu Benz pro motorsport ke konci roku 2012. Haug u německé značky působil 22 let.
Byl to dnes již 60letý Němec, který dozíral na návrat Mercedesu do Formule 1 v roce 1994. Tehdy se Mercedes stal dodavatelem motorů pro Sauber, později pro McLaren. Se svým závodním týmem se Mercedes do F1 vrátil v roce 2010, když koupil tehdy mistrovský Brawn GP. Do této doby jezdci s motory Mercedes vyhráli 87 Grand Prix a 6 světových titulů.
"Chtěl bych poděkovat nejlepší automobilce na světě za více jak 22 let, během kterých jsem nikdy neztratil svou vášeň. Vlastně bych chtěl poděkovat vedení za důvěru a volnost, které mi byly vždy dávány ve všech mých aktivitách. Od roku 1991 jsme dosáhli ohromných úspěchů a vítězství, za která bych chtěl poděkovat všem mým kolegům," řekl Norbert Haug.
"Bohužel jedno vítězství v sezoně 2012 od založení týmu v F1 v roce 2010 nemůže naplnit naše očekávání. Nicméně jsme podnikli správné kroky k tomu, abychom byli úspěšní v budoucnosti. Náš tým a naši jezdci udělají vše pro to, aby toho dosáhli."
Dieter Zetche, výkonný ředitel majitele Mercedesu, společnosti Daimler, poděkoval Haugovi za jeho 22letou práci. "Norbert Haug byl tváří programu Mercedesu-Benz v motorsportu po více jak 20 let. Pro měl byl charakteristickým znakem celé této éry a takovým vrcholem bylo, že byl zodpovědný za návrat stříbrných šípů do F1. Za celé vedení a za celou rodinu motorsportu bych mu chtěl poděkovat za mimořádnou věrnost třícípé hvězdě."
Jezdec Mercedesu v DTM, Gary Paffett, na svém Twitteru řekl: "Je smutné vidět odcházet muže, který toho pro mě tolik udělal." Sám Haug žádné své další plány nezveřejnil.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.