Williams považuje za správné své rozhodnutí ukrátit Bruna Sennu o 15 pátečních tréninků, do nichž místo něj nastupoval Valtteri Bottas. Druhý závodní pilot Pastor Maldonado, který přinesl mnohem více peněz, odjel všechny tréninky.
Senna však od podpisu smlouvy věděl, co ho čeká - že se bude s Bottasem často střídat pouze on. Pravidelně pak omlouval svou ztrátu v kvalifikacích na Maldonada tím, že měl k dispozici o jeden páteční trénink méně. Venezuelan byl 18krát rychlejší, průměrně o 0,559 sekundy.
Hlavní provozní inženýr Mark Gillan si však je jistý, že nasazování mladého Fina bylo pro tým dostatečně užitečné. Nakolik je pro Sennu absence v pátečních trénincích omluvou, pro Autosport odpověděl: "To je dobrá otázka. Do hloubky se na ní podíváme.
Jedná se o hledání rovnováhy. Od počátku sezóny jsme o tom všichni věděli a co nejvíce jsme se snažili zmírnit dopady vynechávání prvních tréninku pro Bruna co nejvíce se toho naučit od Valtteriho.
Každý pilot poskytuje odlišnou zpětnou vazbu. Bruno je jiný než Pastor, Valtteri se od Bruna a Pastor úplně liší a my jsme z toho hodně naučili. Valtteri z toho ohromně těžil. Od třetího pilota jsme toho také dost dostali," vysvětluje Gillan.
Podle něj čas, který poskytovali Bottasovi, byl užitečný i pro vývoj Williamsu, protože umožňoval srovnání simulátoru se skutečným FW34: "Vzhledem k tomu, že Valtteri tráví hodně času na simulátoru, je důležité, aby dostal čas na dráze, abychom mohli posunout kupředu náš simulační balík."
Zpětná vazba Valtteriho Bottase díky zkušenostem ze simulátoru byla podle Marka Gillanapro Willams také přínosná (foto: Williams F1 Team)
Příští rok bude za Williams nastupovat Maldonado a Bottas, který po letošní sezóně v závodní sedačce Sennu. Brazilec si nové místo hledá. Vzhledem k jeho brazilským sponzorům existuje naděje, že bude závodit i příští rok.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.