Williams považuje za správné své rozhodnutí ukrátit Bruna Sennu o 15 pátečních tréninků, do nichž místo něj nastupoval Valtteri Bottas. Druhý závodní pilot Pastor Maldonado, který přinesl mnohem více peněz, odjel všechny tréninky.
Senna však od podpisu smlouvy věděl, co ho čeká - že se bude s Bottasem často střídat pouze on. Pravidelně pak omlouval svou ztrátu v kvalifikacích na Maldonada tím, že měl k dispozici o jeden páteční trénink méně. Venezuelan byl 18krát rychlejší, průměrně o 0,559 sekundy.
Hlavní provozní inženýr Mark Gillan si však je jistý, že nasazování mladého Fina bylo pro tým dostatečně užitečné. Nakolik je pro Sennu absence v pátečních trénincích omluvou, pro Autosport odpověděl: "To je dobrá otázka. Do hloubky se na ní podíváme.
Jedná se o hledání rovnováhy. Od počátku sezóny jsme o tom všichni věděli a co nejvíce jsme se snažili zmírnit dopady vynechávání prvních tréninku pro Bruna co nejvíce se toho naučit od Valtteriho.
Každý pilot poskytuje odlišnou zpětnou vazbu. Bruno je jiný než Pastor, Valtteri se od Bruna a Pastor úplně liší a my jsme z toho hodně naučili. Valtteri z toho ohromně těžil. Od třetího pilota jsme toho také dost dostali," vysvětluje Gillan.
Podle něj čas, který poskytovali Bottasovi, byl užitečný i pro vývoj Williamsu, protože umožňoval srovnání simulátoru se skutečným FW34: "Vzhledem k tomu, že Valtteri tráví hodně času na simulátoru, je důležité, aby dostal čas na dráze, abychom mohli posunout kupředu náš simulační balík."
Zpětná vazba Valtteriho Bottase díky zkušenostem ze simulátoru byla podle Marka Gillanapro Willams také přínosná (foto: Williams F1 Team)
Příští rok bude za Williams nastupovat Maldonado a Bottas, který po letošní sezóně v závodní sedačce Sennu. Brazilec si nové místo hledá. Vzhledem k jeho brazilským sponzorům existuje naděje, že bude závodit i příští rok.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.