Williams považuje za správné své rozhodnutí ukrátit Bruna Sennu o 15 pátečních tréninků, do nichž místo něj nastupoval Valtteri Bottas. Druhý závodní pilot Pastor Maldonado, který přinesl mnohem více peněz, odjel všechny tréninky.
Senna však od podpisu smlouvy věděl, co ho čeká - že se bude s Bottasem často střídat pouze on. Pravidelně pak omlouval svou ztrátu v kvalifikacích na Maldonada tím, že měl k dispozici o jeden páteční trénink méně. Venezuelan byl 18krát rychlejší, průměrně o 0,559 sekundy.
Hlavní provozní inženýr Mark Gillan si však je jistý, že nasazování mladého Fina bylo pro tým dostatečně užitečné. Nakolik je pro Sennu absence v pátečních trénincích omluvou, pro Autosport odpověděl: "To je dobrá otázka. Do hloubky se na ní podíváme.
Jedná se o hledání rovnováhy. Od počátku sezóny jsme o tom všichni věděli a co nejvíce jsme se snažili zmírnit dopady vynechávání prvních tréninku pro Bruna co nejvíce se toho naučit od Valtteriho.
Každý pilot poskytuje odlišnou zpětnou vazbu. Bruno je jiný než Pastor, Valtteri se od Bruna a Pastor úplně liší a my jsme z toho hodně naučili. Valtteri z toho ohromně těžil. Od třetího pilota jsme toho také dost dostali," vysvětluje Gillan.
Podle něj čas, který poskytovali Bottasovi, byl užitečný i pro vývoj Williamsu, protože umožňoval srovnání simulátoru se skutečným FW34: "Vzhledem k tomu, že Valtteri tráví hodně času na simulátoru, je důležité, aby dostal čas na dráze, abychom mohli posunout kupředu náš simulační balík."
Zpětná vazba Valtteriho Bottase díky zkušenostem ze simulátoru byla podle Marka Gillanapro Willams také přínosná (foto: Williams F1 Team)
Příští rok bude za Williams nastupovat Maldonado a Bottas, který po letošní sezóně v závodní sedačce Sennu. Brazilec si nové místo hledá. Vzhledem k jeho brazilským sponzorům existuje naděje, že bude závodit i příští rok.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.