Williams považuje za správné své rozhodnutí ukrátit Bruna Sennu o 15 pátečních tréninků, do nichž místo něj nastupoval Valtteri Bottas. Druhý závodní pilot Pastor Maldonado, který přinesl mnohem více peněz, odjel všechny tréninky.
Senna však od podpisu smlouvy věděl, co ho čeká - že se bude s Bottasem často střídat pouze on. Pravidelně pak omlouval svou ztrátu v kvalifikacích na Maldonada tím, že měl k dispozici o jeden páteční trénink méně. Venezuelan byl 18krát rychlejší, průměrně o 0,559 sekundy.
Hlavní provozní inženýr Mark Gillan si však je jistý, že nasazování mladého Fina bylo pro tým dostatečně užitečné. Nakolik je pro Sennu absence v pátečních trénincích omluvou, pro Autosport odpověděl: "To je dobrá otázka. Do hloubky se na ní podíváme.
Jedná se o hledání rovnováhy. Od počátku sezóny jsme o tom všichni věděli a co nejvíce jsme se snažili zmírnit dopady vynechávání prvních tréninku pro Bruna co nejvíce se toho naučit od Valtteriho.
Každý pilot poskytuje odlišnou zpětnou vazbu. Bruno je jiný než Pastor, Valtteri se od Bruna a Pastor úplně liší a my jsme z toho hodně naučili. Valtteri z toho ohromně těžil. Od třetího pilota jsme toho také dost dostali," vysvětluje Gillan.
Podle něj čas, který poskytovali Bottasovi, byl užitečný i pro vývoj Williamsu, protože umožňoval srovnání simulátoru se skutečným FW34: "Vzhledem k tomu, že Valtteri tráví hodně času na simulátoru, je důležité, aby dostal čas na dráze, abychom mohli posunout kupředu náš simulační balík."
Zpětná vazba Valtteriho Bottase díky zkušenostem ze simulátoru byla podle Marka Gillanapro Willams také přínosná (foto: Williams F1 Team)
Příští rok bude za Williams nastupovat Maldonado a Bottas, který po letošní sezóně v závodní sedačce Sennu. Brazilec si nové místo hledá. Vzhledem k jeho brazilským sponzorům existuje naděje, že bude závodit i příští rok.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.
Po zisku konstruktérského titulu 2025 v Singapuru varoval Andrea Stella z McLarenu, že teprve před nimi stojí skutečně nejtěžší zkouška.
Alex Palou u londýnského soudu promluvil o svém zklamání z jednání s McLarenem a Zakam Brownem. Jeho slova naznačují, že za původními sliby o Formuli 1 se skrývalo víc, než se zdálo.
Toto Wolff, který má bohaté zkušenosti s napětím mezi týmovými kolegy, poslal do Mclarenu varovný vzkaz.
Podle Flavia Briatoreho čeká Lewise Hamiltona u Ferrari zásadní zlom. Po náročném začátku působení u italské stáje naznačil, že v příštím roce by se mohlo odehrát něco, co všechno změní.
Bývalý závodník Formule E Sam Bird naznačil, že by Red Bull mohl uvažovat o nahrazení Yukiho Tsunody mladším talentem Isackem Hadjarem. Podle něj by takový krok mohl být logický pro optimalizaci jezdecké sestavy týmu.
Valtteri Bottas prozradil nové detaily o svém přechodu do týmu Cadillac, který se chystá na vstup do Formule 1.
Max Verstappen naznačil, že Red Bull nehodlá v závěru sezony polevit. Svým prohlášením směrem k Mercedesu dal jasně najevo, že tým zůstává plně odhodlaný pokračovat v boji.
Carlos Sainz po událostech v Singapuru promluvil o svých pocitech po nepříjemné diskvalifikaci a o aktuálním vztahu k týmu.
George Russell má za sebou úspěšnou sezónu v roli týmové jedničky Mercedesu, přesto stále nepodepsal novou smlouvu.