Přípravy nového vozu Marussie postupují podle plánu. Tým by s ním měl poprvé ve své historii stihnout úvodní předsezónní test.
Před začátkem letošní sezóny se ruský tým sice zúčastnil první testu, ovšem s loňským vozem. Monopost MR01 se poprvé objevil až v Barceloně na poslední chvíli poté, co ho zdržely neúspěšné nárazové testy.
Příští sezóna začne testováním 5. února v Jerezu, kde by už Marussia chybět neměla. "Momentálně jde vše podle plánu, vlastně jsme trochu napřed. Hodně si věříme. Nyní máme zcela jinou strukturu," uvádí šéf týmu Graeme Lowdon pro Autosport.
"Bude to naše první auto, které bude skutečně naše, co se týče zainteresovaných lidí. Vůz, s nímž jsme skončili, byl vyvíjen zcela pomocí CFD, než jsme dorazili k prvnímu závodu," popisuje Lowdon.
Marussia se totiž rozešla se svým dřívějším technickým ředitelem Nickem Wirthem, který prosazoval vývoj pouze pomocí počítačů, a zahájila spolupráci s McLarenem, v jehož aerodynamickém tunelu testuje.
Přestože tým v brazilském finále přišel o desátou příčku v šampionátu konstruktérů, věří, že mezi nejlepších deset patří. "Rozhodně si myslím, že tohle je tým z první desítky. Nemám jeden z desíti nejrychlejších vozů, což si žádá čas a peníze," přiznává šéf Marussie.
Timo Glock v Brazílii (foto: Marussia F1 Team)
"Podívejte se na Brazílii: Timova nejrychlejší zastávka byla rychlejší než všechny tři zastávky McLarenu. Lidé si takových věcí nevšímají, máme však velmi, velmi dobrý tým. Opravdu dobrou strukturu, velmi harmonickou a fungující za nízkých nákladů.
Budeme-li mít vůz, který dokáže zajíždět rychlejší časy na kolo, což je dalším dílem skládačky - a podle všeho, co jsem viděl, bude příští vůz opravdu dobrý - pak tento tým nemůžete odepisovat. Jsem úplně spokojený se zařazováním tohoto týmu mezi nejlepších deset, i když to výsledky neukazují. Těším se do Melbourne," dodává Lowdon.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.