Přípravy nového vozu Marussie postupují podle plánu. Tým by s ním měl poprvé ve své historii stihnout úvodní předsezónní test.
Před začátkem letošní sezóny se ruský tým sice zúčastnil první testu, ovšem s loňským vozem. Monopost MR01 se poprvé objevil až v Barceloně na poslední chvíli poté, co ho zdržely neúspěšné nárazové testy.
Příští sezóna začne testováním 5. února v Jerezu, kde by už Marussia chybět neměla. "Momentálně jde vše podle plánu, vlastně jsme trochu napřed. Hodně si věříme. Nyní máme zcela jinou strukturu," uvádí šéf týmu Graeme Lowdon pro Autosport.
"Bude to naše první auto, které bude skutečně naše, co se týče zainteresovaných lidí. Vůz, s nímž jsme skončili, byl vyvíjen zcela pomocí CFD, než jsme dorazili k prvnímu závodu," popisuje Lowdon.
Marussia se totiž rozešla se svým dřívějším technickým ředitelem Nickem Wirthem, který prosazoval vývoj pouze pomocí počítačů, a zahájila spolupráci s McLarenem, v jehož aerodynamickém tunelu testuje.
Přestože tým v brazilském finále přišel o desátou příčku v šampionátu konstruktérů, věří, že mezi nejlepších deset patří. "Rozhodně si myslím, že tohle je tým z první desítky. Nemám jeden z desíti nejrychlejších vozů, což si žádá čas a peníze," přiznává šéf Marussie.
Timo Glock v Brazílii (foto: Marussia F1 Team)
"Podívejte se na Brazílii: Timova nejrychlejší zastávka byla rychlejší než všechny tři zastávky McLarenu. Lidé si takových věcí nevšímají, máme však velmi, velmi dobrý tým. Opravdu dobrou strukturu, velmi harmonickou a fungující za nízkých nákladů.
Budeme-li mít vůz, který dokáže zajíždět rychlejší časy na kolo, což je dalším dílem skládačky - a podle všeho, co jsem viděl, bude příští vůz opravdu dobrý - pak tento tým nemůžete odepisovat. Jsem úplně spokojený se zařazováním tohoto týmu mezi nejlepších deset, i když to výsledky neukazují. Těším se do Melbourne," dodává Lowdon.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.