Přípravy nového vozu Marussie postupují podle plánu. Tým by s ním měl poprvé ve své historii stihnout úvodní předsezónní test.
Před začátkem letošní sezóny se ruský tým sice zúčastnil první testu, ovšem s loňským vozem. Monopost MR01 se poprvé objevil až v Barceloně na poslední chvíli poté, co ho zdržely neúspěšné nárazové testy.
Příští sezóna začne testováním 5. února v Jerezu, kde by už Marussia chybět neměla. "Momentálně jde vše podle plánu, vlastně jsme trochu napřed. Hodně si věříme. Nyní máme zcela jinou strukturu," uvádí šéf týmu Graeme Lowdon pro Autosport.
"Bude to naše první auto, které bude skutečně naše, co se týče zainteresovaných lidí. Vůz, s nímž jsme skončili, byl vyvíjen zcela pomocí CFD, než jsme dorazili k prvnímu závodu," popisuje Lowdon.
Marussia se totiž rozešla se svým dřívějším technickým ředitelem Nickem Wirthem, který prosazoval vývoj pouze pomocí počítačů, a zahájila spolupráci s McLarenem, v jehož aerodynamickém tunelu testuje.
Přestože tým v brazilském finále přišel o desátou příčku v šampionátu konstruktérů, věří, že mezi nejlepších deset patří. "Rozhodně si myslím, že tohle je tým z první desítky. Nemám jeden z desíti nejrychlejších vozů, což si žádá čas a peníze," přiznává šéf Marussie.
Timo Glock v Brazílii (foto: Marussia F1 Team)
"Podívejte se na Brazílii: Timova nejrychlejší zastávka byla rychlejší než všechny tři zastávky McLarenu. Lidé si takových věcí nevšímají, máme však velmi, velmi dobrý tým. Opravdu dobrou strukturu, velmi harmonickou a fungující za nízkých nákladů.
Budeme-li mít vůz, který dokáže zajíždět rychlejší časy na kolo, což je dalším dílem skládačky - a podle všeho, co jsem viděl, bude příští vůz opravdu dobrý - pak tento tým nemůžete odepisovat. Jsem úplně spokojený se zařazováním tohoto týmu mezi nejlepších deset, i když to výsledky neukazují. Těším se do Melbourne," dodává Lowdon.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.