Michael Schumacher se podle Bernieho Ecclestona při zpětném pohledu neměl do Formule 1 před třemi lety vracet.
Michael Schumacher oznámil svůj návrat na počátku sezóny 2010, kdy Mercedes odkoupil mistrovský Brawn GP a vrátil se do Formule 1.
V každé z následujících sezón však byl sedminásobný šampion poražen svým mladším kolegou Nicem Rosbergem a na pódium se dostal pouze jednou po odstoupení vedoucího Sebastiana Vettela kvůli alternátoru či Lewise Hamiltona po kolizi s Pastorem Maldonadem. Seznam svých 91 vítězství tedy nerozšířil.
"Když se ohlédnu zpět, Schumacher neměl [znovu] začínat," cituje Ecclestona ESPN. Chybou podle něj bylo to, že se vrátil s týmem, který neměl konkurenceschopné auto.
"Jak by si vedl u Red Bullu? Nebo s Ferrari? Předpokládám, že když tam [k Mercedesu] šel, očekával od týmu, že si povede mnohem lépe, než si nakonec vedl," pokračuje Ecclestone.
Podle něj by Schumacher skončil bez ohledu na to, zda by Lewis Hamilton z McLarenu přestoupil od příštího ročníku k Mercedesu či nikoliv: "Myslím, že Schumacher by stejně odešel. Hamilton měl několik možností: skončit [v McLarenu], jít k mnohem horšímu týmu než je Mercedes nebo přejít k Mercedesu."
Michael Schumacher se po návratu do F1 vítězství už nedočkal (foto: Daimler AG)
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.