Michael Schumacher se podle Bernieho Ecclestona při zpětném pohledu neměl do Formule 1 před třemi lety vracet.
Michael Schumacher oznámil svůj návrat na počátku sezóny 2010, kdy Mercedes odkoupil mistrovský Brawn GP a vrátil se do Formule 1.
V každé z následujících sezón však byl sedminásobný šampion poražen svým mladším kolegou Nicem Rosbergem a na pódium se dostal pouze jednou po odstoupení vedoucího Sebastiana Vettela kvůli alternátoru či Lewise Hamiltona po kolizi s Pastorem Maldonadem. Seznam svých 91 vítězství tedy nerozšířil.
"Když se ohlédnu zpět, Schumacher neměl [znovu] začínat," cituje Ecclestona ESPN. Chybou podle něj bylo to, že se vrátil s týmem, který neměl konkurenceschopné auto.
"Jak by si vedl u Red Bullu? Nebo s Ferrari? Předpokládám, že když tam [k Mercedesu] šel, očekával od týmu, že si povede mnohem lépe, než si nakonec vedl," pokračuje Ecclestone.
Podle něj by Schumacher skončil bez ohledu na to, zda by Lewis Hamilton z McLarenu přestoupil od příštího ročníku k Mercedesu či nikoliv: "Myslím, že Schumacher by stejně odešel. Hamilton měl několik možností: skončit [v McLarenu], jít k mnohem horšímu týmu než je Mercedes nebo přejít k Mercedesu."
Michael Schumacher se po návratu do F1 vítězství už nedočkal (foto: Daimler AG)
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.