Jakou průměrnou pozici si jednotliví jezdci vyjeli v letošních kvalifikacích? A kolik průměrně poráželi svého týmového kolegu?
Králem letošních kvalifikací je Lewis Hamilton, jenž osmkrát získal pole position a pětkrát si vyjel druhé místo, přičemž jeho průměrná pozice činí 3,1, což jen dokládá promrhaný potenciál McLarenu vzhledem k tomu, že v šampionátu skončil až 4. se ztrátou 91 bodů na místra světa.
Týmový kolega Jenson Button s ním prohrál sedmnáckrát. Z pole-position se radoval pouze jednou, čtyřikrát skončil druhý a startoval průměrně o 3,5 míst hůře, přičemž zaostával o 0,275 s.
Úřadující mistr světa Sebastian Vettel si připsal 6 pole position, nad svým kolegou Markem Webberem vyhrál v poměru 11:9. Průměr vybojovaného místa v sobotu činí 4,3. Australana, který startoval o 1,2 místa dále, předčil o 0,11 s.
Pole-position krom zmíněných čtyř pilotů dokázali letos vyhrát již jen Fernando Alonso (v Silverstone a v Hockenheimu, v obou případech pršelo) a oba piloti Mercedesu: Michael Schumacher (v Monaku) a Nico Rosberg (v Číně).
Nejvíce krát svého kolegu porazil Pastor Maldonado - 18:2. Venezuelan v kvalifikacích skončil dvakrát druhý, dvakrát třetí a jednou čtvrtý, přičemž se do Q3 dostal ještě v dalších osmi případech - průměrná pozice dosahuje slušných 8,8. Bruno Senna, který byl nucen vynechat 15 pátečních tréninků, ztrácel 0,559 s.
Kvalifikace sezóny 2012(do průměru pozic nejsou zahrnuty penalizace: nejedná se tedy o průměrné postavení na startovním roštu, ale o průměrné pořadí na základě dosažených časů v kvalifikaci)
Větší průměrný rozdíl mezi týmovými kolegy v částech kvalifikace, kterých se zúčastnili oba piloti daného týmu, jsme zaznamenali už jen u HRT, kde De la Rosa ujížděl Narainovi Karthikeyanovi o 0,638 s. Nejtěsnější duely sváděli jezdci Sauberu: Sergio Pérez byl v letošních kvalifikacích v průměru o 36 tisícin rychlejší.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.