S týmem HRT to vypadá velmi špatně. Stáj nedokáže sehnat kupce, který by tým finančně podporoval, před vypršením termínu přihlášek do nové sezony - do pátku. Tým chybí v seznamu, který FIA dnes zveřejnila.
HRT byla nabídnuta k prodeji vlastníkem - společností Thesan Capital před GP USA. Od té doby se i přes velkou snahu nepodařilo najít vhodného kupce. Podle Autosportu jednala o záchraně týmu HRT čínská automobilka Chery Automobile.
Podle nejmenovaných zdrojů momentálně už tým pracuje jen na vyrovnání závazků, aby nezanikl s nesplacenými účty. Nikdo z týmu se nechce k současné situaci vyjadřovat.
HRT vyhrálo tendr na vstup do F1 v sezoně 2010 ještě pod jménem Campos Meta, s majitelem Adrianem Camposem. K první změně vlastníka ale došlo ještě před samotným startem sezony 2010, když byl na poslední chvíli jako zachránce týmu, který trpěl nedostatkem financí, vybrán bývalý šéf Jordanu/Midlandu Colin Kolles.
Kolles vedl už přejmenovaný tým (Hispania Racing) do poloviny sezony 2011, kdy byla stáj odkoupena současným majitelem, Thesan Capital. Tým přesídlil do Madridu a aby získal zpět svoji původní "španělskou tvář," jak zamýšlel Campos, tak byl do čela týmu dosazen Luis Perez-Sala. V letošním roce tým poprvé nasadil vozy vlastní konstrukce, v předešlých letech tým odebíral šasi od Dallary.
Jenže ani to nepomohlo a HRT výkonově nestačilo ani na Caterham ani na Marussii. Na konci roku se tým navíc dostal do finančních potíží, což vyústilo ve snahu o jeho prodej. HRT v prvních dvou letech své existence dokázalo porazit tým Marussia v boji o 11. pozici v poháru konstruktérů, letos už ale bylo poslední. Posledním týmem, který musel F1 z finančních důvodů opustit, byla v polovině sezony 2008 stáj Super Aguri.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.