Prezident Ferrari Luca di Montezemolo včera pronesl ke svým zaměstnancům burcující proslov. Pochválil je za výkony v letošní sezóně, ale příští rok chce od všech vidět zlepšení - "alespoň o milimetr."
Všichni se ve čtvrtek v Maranellu shromáždili za budovou vývojového střediska, aby si vyslechli slova svého prezidenta, který si přál pronést pár slov po dlouhé sezóně s těsnou bitvou o titul, který nakonec o tři body vyhrál Sebastian Vettel z konkurenčního Red Bullu.
"Měli byste být hrdí na to, co jste udělali, protože jste dokázali být v boji o titul až do samotného konce, i když jsme neměli nejrychlejší auto. Byly tam nejméně dva vozy - McLaren a Red Bull, které byly rychlejší než naše," prohlásil Montezemolo.
"Proto dostat se alespoň před jedno z nich mezi konstruktéry a udržet Fernanda v boji až do konce, bylo velmi významné, a chtěl bych vám za to poděkovat. Dosáhli jsme toho zejména díky naší neuvěřitelné spolehlivosti, práci na boxové zídce a během zastávek v boxech a způsobu, jakým jsme zareagovali na velmi obtížný začátek.
Nyní je však čas pohlédnout před sebe, k příštímu ročníku. Chci, abychom začali s autem, které bude mít hned od počátku na vítězství - a to musí být naším prvním úkolem. Abychom toho dosáhli, všichni se musíme na svých pozicích zlepšit alespoň o milimetr," hřímá Montezemolo.
Letošní monopost Ferrari F2012 krátce po představení ve Fioranu (foto: Scuderia Ferrari)
"Musíme vylepšit naši organizaci a naše pracovní metody, abychom se pokusili a byli hned od prvního závodu na stejné úrovni, jako ti nejlepší, v čemž už příliš mnoho let selháváme," dodává prezident Scuderie.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.