Prezident Ferrari Luca di Montezemolo včera pronesl ke svým zaměstnancům burcující proslov. Pochválil je za výkony v letošní sezóně, ale příští rok chce od všech vidět zlepšení - "alespoň o milimetr."
Všichni se ve čtvrtek v Maranellu shromáždili za budovou vývojového střediska, aby si vyslechli slova svého prezidenta, který si přál pronést pár slov po dlouhé sezóně s těsnou bitvou o titul, který nakonec o tři body vyhrál Sebastian Vettel z konkurenčního Red Bullu.
"Měli byste být hrdí na to, co jste udělali, protože jste dokázali být v boji o titul až do samotného konce, i když jsme neměli nejrychlejší auto. Byly tam nejméně dva vozy - McLaren a Red Bull, které byly rychlejší než naše," prohlásil Montezemolo.
"Proto dostat se alespoň před jedno z nich mezi konstruktéry a udržet Fernanda v boji až do konce, bylo velmi významné, a chtěl bych vám za to poděkovat. Dosáhli jsme toho zejména díky naší neuvěřitelné spolehlivosti, práci na boxové zídce a během zastávek v boxech a způsobu, jakým jsme zareagovali na velmi obtížný začátek.
Nyní je však čas pohlédnout před sebe, k příštímu ročníku. Chci, abychom začali s autem, které bude mít hned od počátku na vítězství - a to musí být naším prvním úkolem. Abychom toho dosáhli, všichni se musíme na svých pozicích zlepšit alespoň o milimetr," hřímá Montezemolo.
Letošní monopost Ferrari F2012 krátce po představení ve Fioranu (foto: Scuderia Ferrari)
"Musíme vylepšit naši organizaci a naše pracovní metody, abychom se pokusili a byli hned od prvního závodu na stejné úrovni, jako ti nejlepší, v čemž už příliš mnoho let selháváme," dodává prezident Scuderie.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.