Ferrari zvažuje odvolání proti výsledkům Velké ceny Brazílie. Změní se jméno letošního mistra světa?
Italský tým údajně zkoumal záběry Vettelova předjetí Jean - Erica Vergneho, pilota týmu Toro Rosso, ke kterému došlo v době, kdy na trati svítila žlutá světla, což by znamenalo, že předjíždění nebylo povoleno.
"Vyhodnocujeme záběry," řekl včera tiskový mluvčí Ferrari Luca Colajanni. "Cokoliv, co ohrožuje důvěryhodnost šampionátu, musí být prozkoumáno."
Na levé straně nekvalitního videa, které se objevilo na Youtube, však mává traťový komisař zelenou vlajkou. Na okruhu Interlagos se podél trati nacházelo 22 traťových komisařů s vlajkami, ale jen 16 světelných panelů, které slouží podle FIA pouze jako doplněk k ruční signalizaci vlajkami - proto měla zelená od traťového komisaře také přednost před žlutým signálem na volantu Vettela.
Komisař vlevo mává zelenou vlajkou (zdroj: SkySport TV)
Výsledky nedělního závodu byly oficiálně potvrzeny, Mezinárodní sportovního řád (článek 174d) umožňuje podat odvolání maximálně do 30 min po skončení závodu. Ferrari však může požádat Mezinárodní automobilovou federací o vysvětlení - což také učinilo.
"V dopise Ferrari požádalo FIA o vysvětlení ohledně předjetí Vergneho Vettelem ve čtvrtém kole Velké ceny Brazílie," potvrdil dnes na Twitteru tiskový mluvčí Ferrari.
Dle podmínek stanovených v článku 179b Mezinárodního sportovního řádu FIA může celou záležitost do 30. listopadu znovu prozkoumat, pokud se objeví nová skutečnost, která by mohla mít vliv na výsledek mistrovství světa.
Kdyby shledala, že se Sebastian Vettel provinil, mohla by přičíst 20 sekund k jeho času. V tom případě by ve Velké ceně Brazílie "dojel" až na osmém místě, což by znamenalo, že by se letošním mistrem světa dodatečně stal Fernando Alonso.
Aktualizace:Colajanni pro španělská média uvedl, že Ferrari protest podávat nebude. FIA se odmítá k celé záležitosti vyjádřit - zda zkoumala či analyzuje dostupné důkazy.
Charlie Whiting však dnes v poledne německému Auto Motor und Sportu potvrdil, že se Vettel proti pravidlům neprovinil ani v případě Vergneho, protože traťový komisař na výjezdu z boxů mával zelenou vlajkou.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.