Skot, který na konci letošní sezony definitivně pověsil závodní přilbu na hřebík, když skončil v DTM, vysekl poklonu Sebastianu Vettelovi i Fernandu Alonsovi. Nad tratí v Jižní Korei jen kroutí hlavou...
Nejpozději v období Vánoc se většina fanoušku F1 zamyslí nad tím, jaká vlastně uplynulá sezona byla? Nejinak je to u Davida Coultharda. Ve svém sloupku pro Telegraph se David ohlíží za ročníkem 2012.
Sám by "jezdce roku" volit opravdu nechtěl: "Opravdu se nemohu mezi nimi rozhodnout. Fernando měl nesporně horší auto," naráží na skvělé výkony dvojice Sebastian Vettel - Fernando Alonso bývalý jezdec F1.
"Sebastian umlčel všechny své kritiky v Abú Zabí a v Brazílii. V obou závodech ukázal, jak moc bojovným jezdcem je." Zatímco problém vybrat nejlepšího jezdce sezony by David Coulthard měl, v případě 3. příčky by už nepochyboval. Získal by ji odcházející jezdec McLarenu - Lewis Hamilton. "Měl hodně smůly. Udělal také pár chyb, ale nakonec prokázal odvahu, když podepsal s Mercedesem."
Naopak Felipe Massa se nevyhnul od zkušeného pilota kritice, Brazilec byl zklamáním letošní sezony: "Hlavně v první části sezony," připomíná s kroucením hlavy začátek roku. Zlepšení přišlo až po dlouhé řádce nepovedených závodů, dokonce se zvažovalo jeho nahrazení jiným pilotem: "V závěru roku prokázal, že talent ještě stále má. Byl jakoby znovuzrozený. Za druhou půlku sezony by si také zasloučil titul comeback roku."
Podle Skota jsme až na samý závěr v Brazílii viděli ten nejlepší závod roku, na čele se během závodu vystřídala spousta jezdců a průběh byl skrz celé pole velmi napínavý. V neposlední řadě jsme viděli souboj o titul mezi jezdci, který se odehrával přímo na trati.
Dle Davida Coultharda byl nejlepší závod roku v Interlagosu(foto: Red Bull Racing)
Dalším velmi zajímavým závodem byla Velká cena Spojených států, podle Coultharda je tento okruh momentálně tím nejlepším. "Okruhy jako Spa-Francorchamps nebo Suzuka jsou z jezdeckého hlediska určitě perspektivnější." David ale vyzvyhuje atmosféru, dramatičnost závodu a samotný návrat F1 do USA.
Méně nadšení se dostává ze strany zkušeného pilota korejskému Yeongamu, pro něj jen ztěží hledá slov: "Pro jezdce to sice není uplně nejhorší trať, docela ujde, ale pokud vybudujete okruh 400km od nejbližšího letiště, navíc ve velmi nenápadném přístavu, pak tím moc lidí nezaujmete," říká svůj názor, o kterém je přesvědčen, že jej sdílí i další spousta lidí z paddocku: "Myslím, že byste v tomto sportu našli jen několik málo lidí, kteří by dokázali říci něco pěkného o této trati."
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.