Skot, který na konci letošní sezony definitivně pověsil závodní přilbu na hřebík, když skončil v DTM, vysekl poklonu Sebastianu Vettelovi i Fernandu Alonsovi. Nad tratí v Jižní Korei jen kroutí hlavou...
Nejpozději v období Vánoc se většina fanoušku F1 zamyslí nad tím, jaká vlastně uplynulá sezona byla? Nejinak je to u Davida Coultharda. Ve svém sloupku pro Telegraph se David ohlíží za ročníkem 2012.
Sám by "jezdce roku" volit opravdu nechtěl: "Opravdu se nemohu mezi nimi rozhodnout. Fernando měl nesporně horší auto," naráží na skvělé výkony dvojice Sebastian Vettel - Fernando Alonso bývalý jezdec F1.
"Sebastian umlčel všechny své kritiky v Abú Zabí a v Brazílii. V obou závodech ukázal, jak moc bojovným jezdcem je." Zatímco problém vybrat nejlepšího jezdce sezony by David Coulthard měl, v případě 3. příčky by už nepochyboval. Získal by ji odcházející jezdec McLarenu - Lewis Hamilton. "Měl hodně smůly. Udělal také pár chyb, ale nakonec prokázal odvahu, když podepsal s Mercedesem."
Naopak Felipe Massa se nevyhnul od zkušeného pilota kritice, Brazilec byl zklamáním letošní sezony: "Hlavně v první části sezony," připomíná s kroucením hlavy začátek roku. Zlepšení přišlo až po dlouhé řádce nepovedených závodů, dokonce se zvažovalo jeho nahrazení jiným pilotem: "V závěru roku prokázal, že talent ještě stále má. Byl jakoby znovuzrozený. Za druhou půlku sezony by si také zasloučil titul comeback roku."
Podle Skota jsme až na samý závěr v Brazílii viděli ten nejlepší závod roku, na čele se během závodu vystřídala spousta jezdců a průběh byl skrz celé pole velmi napínavý. V neposlední řadě jsme viděli souboj o titul mezi jezdci, který se odehrával přímo na trati.
Dle Davida Coultharda byl nejlepší závod roku v Interlagosu(foto: Red Bull Racing)
Dalším velmi zajímavým závodem byla Velká cena Spojených států, podle Coultharda je tento okruh momentálně tím nejlepším. "Okruhy jako Spa-Francorchamps nebo Suzuka jsou z jezdeckého hlediska určitě perspektivnější." David ale vyzvyhuje atmosféru, dramatičnost závodu a samotný návrat F1 do USA.
Méně nadšení se dostává ze strany zkušeného pilota korejskému Yeongamu, pro něj jen ztěží hledá slov: "Pro jezdce to sice není uplně nejhorší trať, docela ujde, ale pokud vybudujete okruh 400km od nejbližšího letiště, navíc ve velmi nenápadném přístavu, pak tím moc lidí nezaujmete," říká svůj názor, o kterém je přesvědčen, že jej sdílí i další spousta lidí z paddocku: "Myslím, že byste v tomto sportu našli jen několik málo lidí, kteří by dokázali říci něco pěkného o této trati."
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.