Skot, který na konci letošní sezony definitivně pověsil závodní přilbu na hřebík, když skončil v DTM, vysekl poklonu Sebastianu Vettelovi i Fernandu Alonsovi. Nad tratí v Jižní Korei jen kroutí hlavou...
Nejpozději v období Vánoc se většina fanoušku F1 zamyslí nad tím, jaká vlastně uplynulá sezona byla? Nejinak je to u Davida Coultharda. Ve svém sloupku pro Telegraph se David ohlíží za ročníkem 2012.
Sám by "jezdce roku" volit opravdu nechtěl: "Opravdu se nemohu mezi nimi rozhodnout. Fernando měl nesporně horší auto," naráží na skvělé výkony dvojice Sebastian Vettel - Fernando Alonso bývalý jezdec F1.
"Sebastian umlčel všechny své kritiky v Abú Zabí a v Brazílii. V obou závodech ukázal, jak moc bojovným jezdcem je." Zatímco problém vybrat nejlepšího jezdce sezony by David Coulthard měl, v případě 3. příčky by už nepochyboval. Získal by ji odcházející jezdec McLarenu - Lewis Hamilton. "Měl hodně smůly. Udělal také pár chyb, ale nakonec prokázal odvahu, když podepsal s Mercedesem."
Naopak Felipe Massa se nevyhnul od zkušeného pilota kritice, Brazilec byl zklamáním letošní sezony: "Hlavně v první části sezony," připomíná s kroucením hlavy začátek roku. Zlepšení přišlo až po dlouhé řádce nepovedených závodů, dokonce se zvažovalo jeho nahrazení jiným pilotem: "V závěru roku prokázal, že talent ještě stále má. Byl jakoby znovuzrozený. Za druhou půlku sezony by si také zasloučil titul comeback roku."
Podle Skota jsme až na samý závěr v Brazílii viděli ten nejlepší závod roku, na čele se během závodu vystřídala spousta jezdců a průběh byl skrz celé pole velmi napínavý. V neposlední řadě jsme viděli souboj o titul mezi jezdci, který se odehrával přímo na trati.
Dle Davida Coultharda byl nejlepší závod roku v Interlagosu(foto: Red Bull Racing)
Dalším velmi zajímavým závodem byla Velká cena Spojených států, podle Coultharda je tento okruh momentálně tím nejlepším. "Okruhy jako Spa-Francorchamps nebo Suzuka jsou z jezdeckého hlediska určitě perspektivnější." David ale vyzvyhuje atmosféru, dramatičnost závodu a samotný návrat F1 do USA.
Méně nadšení se dostává ze strany zkušeného pilota korejskému Yeongamu, pro něj jen ztěží hledá slov: "Pro jezdce to sice není uplně nejhorší trať, docela ujde, ale pokud vybudujete okruh 400km od nejbližšího letiště, navíc ve velmi nenápadném přístavu, pak tím moc lidí nezaujmete," říká svůj názor, o kterém je přesvědčen, že jej sdílí i další spousta lidí z paddocku: "Myslím, že byste v tomto sportu našli jen několik málo lidí, kteří by dokázali říci něco pěkného o této trati."
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.