Prezident Ferrari Luca di Montezemolo požaduje po svém týmu provedení hloubkové analýzy, aby se neopakoval propadák z počátku sezóny: cílem sice byla vítězství, ale rychlost vozu byla zklamáním.
Pouze díky pravidelnému skórování Fernanda Alonsa se Scuderia dostala do vedení, které dlouho udržovala. To však podle Montezemola není přijatelné a od svého týmu požaduje zlepšení.
"To, co se stalo v tomto roce, je pokračováním toho, co se stalo v roce předchozím. Budu žádat provedení hloubkové analýzy a vylepšení organizace a pracovních metod, protože příští rok chceme mít od počátku vítězné auto, což nebyl případ posledních dvou let," uvádí nespokojený prezident Ferrari.
Alonso nakonec v bitvě o titul podlehl Sebastianovi Vettelovi o tři body. "To, že jsme nevyhráli titul, je rozhodně příčinou velkého smutku a velké lítosti, protože vždy chceme vyhrávat a tentokrát jsme byli blízko," pokračuje Montezemolo.
Pro Ferrari však má i slova chvály: "Jsem hrdý na práci týmu, který postavil nejspolehlivější auto, který nikdy nestanovil špatnou strategii a nedělal chyby při zastávkách v boxech. Až do konce tým plnil své povinnosti."
Příčinou porážky podle něj byl nedostatek výkonnosti v kvalifikacích: "Byť jsme jako tým získali v posledních pěti závodech nejvíce bodů, i když mě to potěšilo spatřit oba jezdce včera na pódiu, scházelo nám dostatečně rychlé auto na to, abychom se dostali do čela na roštu. To byl hlavní problém, který jsme měli po celou sezónu."
Piloti Ferrari při společném focení na počátku brazilského víkendu (foto: Scuderia Ferrari)
Montezemolo si je jistý, že Alonso pro Ferrari získá titul, pokud mu poskytnou vhodný monopost: "Fernando zareaguje po svém, bude na to ještě více tlačit s vědomím, že v konkurenceschopném voze bude neporazitelný."
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.