Prezident Ferrari Luca di Montezemolo požaduje po svém týmu provedení hloubkové analýzy, aby se neopakoval propadák z počátku sezóny: cílem sice byla vítězství, ale rychlost vozu byla zklamáním.
Pouze díky pravidelnému skórování Fernanda Alonsa se Scuderia dostala do vedení, které dlouho udržovala. To však podle Montezemola není přijatelné a od svého týmu požaduje zlepšení.
"To, co se stalo v tomto roce, je pokračováním toho, co se stalo v roce předchozím. Budu žádat provedení hloubkové analýzy a vylepšení organizace a pracovních metod, protože příští rok chceme mít od počátku vítězné auto, což nebyl případ posledních dvou let," uvádí nespokojený prezident Ferrari.
Alonso nakonec v bitvě o titul podlehl Sebastianovi Vettelovi o tři body. "To, že jsme nevyhráli titul, je rozhodně příčinou velkého smutku a velké lítosti, protože vždy chceme vyhrávat a tentokrát jsme byli blízko," pokračuje Montezemolo.
Pro Ferrari však má i slova chvály: "Jsem hrdý na práci týmu, který postavil nejspolehlivější auto, který nikdy nestanovil špatnou strategii a nedělal chyby při zastávkách v boxech. Až do konce tým plnil své povinnosti."
Příčinou porážky podle něj byl nedostatek výkonnosti v kvalifikacích: "Byť jsme jako tým získali v posledních pěti závodech nejvíce bodů, i když mě to potěšilo spatřit oba jezdce včera na pódiu, scházelo nám dostatečně rychlé auto na to, abychom se dostali do čela na roštu. To byl hlavní problém, který jsme měli po celou sezónu."
Piloti Ferrari při společném focení na počátku brazilského víkendu (foto: Scuderia Ferrari)
Montezemolo si je jistý, že Alonso pro Ferrari získá titul, pokud mu poskytnou vhodný monopost: "Fernando zareaguje po svém, bude na to ještě více tlačit s vědomím, že v konkurenceschopném voze bude neporazitelný."
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.