Prezident Ferrari Luca di Montezemolo požaduje po svém týmu provedení hloubkové analýzy, aby se neopakoval propadák z počátku sezóny: cílem sice byla vítězství, ale rychlost vozu byla zklamáním.
Pouze díky pravidelnému skórování Fernanda Alonsa se Scuderia dostala do vedení, které dlouho udržovala. To však podle Montezemola není přijatelné a od svého týmu požaduje zlepšení.
"To, co se stalo v tomto roce, je pokračováním toho, co se stalo v roce předchozím. Budu žádat provedení hloubkové analýzy a vylepšení organizace a pracovních metod, protože příští rok chceme mít od počátku vítězné auto, což nebyl případ posledních dvou let," uvádí nespokojený prezident Ferrari.
Alonso nakonec v bitvě o titul podlehl Sebastianovi Vettelovi o tři body. "To, že jsme nevyhráli titul, je rozhodně příčinou velkého smutku a velké lítosti, protože vždy chceme vyhrávat a tentokrát jsme byli blízko," pokračuje Montezemolo.
Pro Ferrari však má i slova chvály: "Jsem hrdý na práci týmu, který postavil nejspolehlivější auto, který nikdy nestanovil špatnou strategii a nedělal chyby při zastávkách v boxech. Až do konce tým plnil své povinnosti."
Příčinou porážky podle něj byl nedostatek výkonnosti v kvalifikacích: "Byť jsme jako tým získali v posledních pěti závodech nejvíce bodů, i když mě to potěšilo spatřit oba jezdce včera na pódiu, scházelo nám dostatečně rychlé auto na to, abychom se dostali do čela na roštu. To byl hlavní problém, který jsme měli po celou sezónu."
Piloti Ferrari při společném focení na počátku brazilského víkendu (foto: Scuderia Ferrari)
Montezemolo si je jistý, že Alonso pro Ferrari získá titul, pokud mu poskytnou vhodný monopost: "Fernando zareaguje po svém, bude na to ještě více tlačit s vědomím, že v konkurenceschopném voze bude neporazitelný."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.