Caterham dokázal získat na Interlagosu zpět 10. místo v Poháru konstruktérů. Marussia vidí příčinu neúspěchu v kolizi Vergneho s Glockem.
Marussia přišla o lukrativní 10. místo v Poháru konstruktérů poté, co Vitalij Petrov v závěru závodu předjel Charlese Pica a tím obsadil 11. místo. Podle ruského týmu nastal klíčový okamžik ve 29. kole, kdy během restartu závodu po safety car fázi najel Jean-Eric Vergne do Tima Glocka a způsobil mu defekt a poškození vozu.
Glock do té doby jel velmi dobrý závod a sváděl souboj o dvanáctou pozici s oběma jezdci Caterhamu. Díky dobré strategii se mu dařilo Caterhamy setřást a držet za sebou i několik pilotů ze středu pole.
"Přesně toto nám zničilo závod. Prostě do Tima zezadu narazil a poškodil mu vůz a navíc mu způsobil i defekt, se kterým musel odjet celé kolo," řekl Autosportu k incidentu šéf týmu Graeme Lowdon.
"V této fázi jsme byli o parník před Caterhamem. Udělali jsme vše správně během prvních zastávek a Timo byl do prvního safety caru daleko před nimi. Safety car sice zničil Timův náskok, ale pořád bylo několik vozu mezi ním a Petrovem," pokračoval zklamaný šéf týmu.
Lowdon také zdůraznil, že jeho tým je zklamán hlavně z morálního hlediska: "Není to kvůli financím. Všichni pracovali velmi velmi tvrdě na tom, abychom se do té pozice dostali."
"Není to poprvé, co do nás narazilo Torro Rosso. Tentokrát nás to přišlo velmi draho," dodal Lowdon zklamaně.
Timo Glock měl rozjetý závod do osudné kolize velice dobře (foto: Marussia Racing)
Zároveň také popřel, že by Charles Pic nějak ulehčil předjetí Petrovovi v závěru závodu a pomohl tím svému budoucímu zaměstnavateli: "Jsem si jistý, že to tak neudělal. V sázce byla jeho profesionalita, které by se měl držet," uzavřel Lowdon.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.