Caterham dokázal získat na Interlagosu zpět 10. místo v Poháru konstruktérů. Marussia vidí příčinu neúspěchu v kolizi Vergneho s Glockem.
Marussia přišla o lukrativní 10. místo v Poháru konstruktérů poté, co Vitalij Petrov v závěru závodu předjel Charlese Pica a tím obsadil 11. místo. Podle ruského týmu nastal klíčový okamžik ve 29. kole, kdy během restartu závodu po safety car fázi najel Jean-Eric Vergne do Tima Glocka a způsobil mu defekt a poškození vozu.
Glock do té doby jel velmi dobrý závod a sváděl souboj o dvanáctou pozici s oběma jezdci Caterhamu. Díky dobré strategii se mu dařilo Caterhamy setřást a držet za sebou i několik pilotů ze středu pole.
"Přesně toto nám zničilo závod. Prostě do Tima zezadu narazil a poškodil mu vůz a navíc mu způsobil i defekt, se kterým musel odjet celé kolo," řekl Autosportu k incidentu šéf týmu Graeme Lowdon.
"V této fázi jsme byli o parník před Caterhamem. Udělali jsme vše správně během prvních zastávek a Timo byl do prvního safety caru daleko před nimi. Safety car sice zničil Timův náskok, ale pořád bylo několik vozu mezi ním a Petrovem," pokračoval zklamaný šéf týmu.
Lowdon také zdůraznil, že jeho tým je zklamán hlavně z morálního hlediska: "Není to kvůli financím. Všichni pracovali velmi velmi tvrdě na tom, abychom se do té pozice dostali."
"Není to poprvé, co do nás narazilo Torro Rosso. Tentokrát nás to přišlo velmi draho," dodal Lowdon zklamaně.
Timo Glock měl rozjetý závod do osudné kolize velice dobře (foto: Marussia Racing)
Zároveň také popřel, že by Charles Pic nějak ulehčil předjetí Petrovovi v závěru závodu a pomohl tím svému budoucímu zaměstnavateli: "Jsem si jistý, že to tak neudělal. V sázce byla jeho profesionalita, které by se měl držet," uzavřel Lowdon.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.