Zástupce šéfa stáje Force India Robert Fernley považuje první výjezd safety-caru za špatný vtip.
Zlikvidoval totiž 48sekundový náskok vedoucí dvojice Nica Hülkenberga a Jensona Buttona s McLarenem. Rozhodli se po úvodní přeháňce nepřezouvat na přechodné pneumatiky a zbytku pole ujeli.
Podle nespokojených spekulantů se tím vedení závodu mělo pokusit nahrát Fernandovi Alonsovi, který si stěžoval na nebezpečné úlomky na dráze.
Nelíbilo se to ani vedení Force Indie. "Myslím, že safety car byl vtip. Myslel jsem si, že si hrajeme na NASCAR. Ty úlomky na dráze se daly zvládnout pomocí žlutých vlajek. Měli jsme s Jensonem takový náskok. Když se podíváte na to, co to vyžadovalo jak od pilota, tak i z pohledu týmu, jejich stáhnutí zpět bylo ukázkovým rozhodnutím," popisuje rozhořčeně Fernley.
Později došlo mezi Hülkenbergem a Hamiltonem v Sennových esíčkách při předjíždění o kolo zpět jedoucích vozů ke kontaktu, po němž musel pilot McLarenu z vedení odstoupit.
Nico Hülkenberg před oběma McLareny (foto: Sahara Force India)
"Nedokážu to pochopit. Byl tam Caterham, který se potácel středem dráhy za přítomnosti modrých vlajek všude kolem něj. Lewis se dostal do obklíčení, neměl kam jet a Nico spatřil příležitost. Oba spolu bojovali o vedení," popisuje dále zástupce Force Indie, kterému se následné potrestání jeho pilota zdálo příliš přísné.
"Kdyby se jednalo o nezodpovědnou jízdu, bral bych to. Můžete zároveň argumentovat tím, že Nico byl rychlejší a mohl ještě chvíli počkat, také bych to bral. Ale když máte uprostřed dráhy auto, které mělo především uhnout, pak by lídři projeli kolem bez jakéhokoliv incidentu," dodává Fernley pro Autosport.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.