Zástupce šéfa stáje Force India Robert Fernley považuje první výjezd safety-caru za špatný vtip.
Zlikvidoval totiž 48sekundový náskok vedoucí dvojice Nica Hülkenberga a Jensona Buttona s McLarenem. Rozhodli se po úvodní přeháňce nepřezouvat na přechodné pneumatiky a zbytku pole ujeli.
Podle nespokojených spekulantů se tím vedení závodu mělo pokusit nahrát Fernandovi Alonsovi, který si stěžoval na nebezpečné úlomky na dráze.
Nelíbilo se to ani vedení Force Indie. "Myslím, že safety car byl vtip. Myslel jsem si, že si hrajeme na NASCAR. Ty úlomky na dráze se daly zvládnout pomocí žlutých vlajek. Měli jsme s Jensonem takový náskok. Když se podíváte na to, co to vyžadovalo jak od pilota, tak i z pohledu týmu, jejich stáhnutí zpět bylo ukázkovým rozhodnutím," popisuje rozhořčeně Fernley.
Později došlo mezi Hülkenbergem a Hamiltonem v Sennových esíčkách při předjíždění o kolo zpět jedoucích vozů ke kontaktu, po němž musel pilot McLarenu z vedení odstoupit.
Nico Hülkenberg před oběma McLareny (foto: Sahara Force India)
"Nedokážu to pochopit. Byl tam Caterham, který se potácel středem dráhy za přítomnosti modrých vlajek všude kolem něj. Lewis se dostal do obklíčení, neměl kam jet a Nico spatřil příležitost. Oba spolu bojovali o vedení," popisuje dále zástupce Force Indie, kterému se následné potrestání jeho pilota zdálo příliš přísné.
"Kdyby se jednalo o nezodpovědnou jízdu, bral bych to. Můžete zároveň argumentovat tím, že Nico byl rychlejší a mohl ještě chvíli počkat, také bych to bral. Ale když máte uprostřed dráhy auto, které mělo především uhnout, pak by lídři projeli kolem bez jakéhokoliv incidentu," dodává Fernley pro Autosport.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.
Po zisku konstruktérského titulu 2025 v Singapuru varoval Andrea Stella z McLarenu, že teprve před nimi stojí skutečně nejtěžší zkouška.
Alex Palou u londýnského soudu promluvil o svém zklamání z jednání s McLarenem a Zakam Brownem. Jeho slova naznačují, že za původními sliby o Formuli 1 se skrývalo víc, než se zdálo.
Toto Wolff, který má bohaté zkušenosti s napětím mezi týmovými kolegy, poslal do Mclarenu varovný vzkaz.
Podle Flavia Briatoreho čeká Lewise Hamiltona u Ferrari zásadní zlom. Po náročném začátku působení u italské stáje naznačil, že v příštím roce by se mohlo odehrát něco, co všechno změní.
Bývalý závodník Formule E Sam Bird naznačil, že by Red Bull mohl uvažovat o nahrazení Yukiho Tsunody mladším talentem Isackem Hadjarem. Podle něj by takový krok mohl být logický pro optimalizaci jezdecké sestavy týmu.
Valtteri Bottas prozradil nové detaily o svém přechodu do týmu Cadillac, který se chystá na vstup do Formule 1.
Max Verstappen naznačil, že Red Bull nehodlá v závěru sezony polevit. Svým prohlášením směrem k Mercedesu dal jasně najevo, že tým zůstává plně odhodlaný pokračovat v boji.
Carlos Sainz po událostech v Singapuru promluvil o svých pocitech po nepříjemné diskvalifikaci a o aktuálním vztahu k týmu.
George Russell má za sebou úspěšnou sezónu v roli týmové jedničky Mercedesu, přesto stále nepodepsal novou smlouvu.