Lewise Hamiltona čeká poslední závod s McLarenem. A nebo ne? Šéf týmu Martin Whitmarsh doufá, že si jejich odchovanec do Mercedesu odskočí jen na rok. A sám jezdec se nechal slyšet, že se bude ke svému bývalému týmu vracet.
Šéf McLarenu Martin Whitmarsh se nechal slyšet, že by s radostí uvítal Lewise Hamiltona zpět ve Wokingu a doufá, že se už po roce vrátí k jejich týmu. "Ano, vzali bychom ho zpět. Doufejme, že to bude jen roční pauza," uvedl pro Sky Sports.
Sám Lewis Hamilton přiznal, že se cítí téměř jako by opouštěl domov a jel na chvíli cestovat. "Vychutnávám si každý moment tohoto víkendu. Po celou dobu si budu fotit každého mechanika a inženýra" okomentoval své pocity sedmadvacetiletý Brit.
"Projet tady cílovou čarou naposledy za tento tým je v mnoha směrech smutné. Je to ale zároveň nádherné, protože začnu novou kapitolu svého života," řekl. Dodal také, že se bude do motorhomu McLarenu vždy vracet, aby mohl například poobědvat se starými známými.
V rozhovoru pro BBC Hamilton bojoval se slzami v očích a vrátil se do doby, kdy se zrodilo ono rozhodnutí opustit "jeho rodinu" a začít znovu u Mercedesu.
"Začínalo to být čím dál intenzivnější a otázky narůstaly každý víkend - kdy to uděláš, kam půjdeš? Každý víkend a především potom ten poslední měsíc to bylo hrozné. Byl jsem pod tlakem a když jsem vystresovaný, nevím, jak se toho zbavit," zavzpomínal Hamilton.
"I v té době jsem ale zároveň musel podávat výkony na trati a v té době navíc zemřela moje teta. Bylo to pro naši rodinu pár hodně náročných týdnů. Nikdy jsme se s něčím takovým nesetkali a bylo to zkrátka těžké období. A pak jsem seděl na pláži v Thajsku a začalo mi být jasné, že chci něco nového. Nakonec jsem zvedl telefon a zavolal Martinovi (Whitmarshovi)," popisuje Hamilton s odstupem času pro něj nelehké období.
Šťastné chvilky po vítězství v USA (foto: McLaren Mercedes)
Dodal také, že i kdyby s McLarenem získal více než jeden titul, stále by bylo jeho rozhodnutí stejné. Přiznal, že je pro něj složité zvládat tlak, který je spojen s životem v F1 .
"Dříve to bylo jen o závodění, ale v F1 se to všechno mění. Příchází tlak od sponzorů, média, peníze, sláva - všechno dohromady. Hodí to na vás a vy se s tím musíte vypořádat. Rozhodně chvíli trvá, než dospějete a naučíte se to zvládat a já mám pocit, že to stále dělám," uvedl mistr světa z roku 2008.
Nepociťuje však tlak jen ve svém profesním životě. "Nebylo mým cílem mít slavnou přítelkyni, ale prostě se stalo, že jsem tuhle holku potkal a zamiloval se. A řekl jsem si - ty nikam neodejdeš," dodal.
Žádné pochybnosti ohledně svého rozhodnutí však nemá a nelituje. "Musím svému rozhodnutí věřit a držet se ho. Nikdy jsem si neřekl: kéž bych to neudělal. Spíš si říkám, že má práce tady je u konce přemýšlím, jak mohu zlepšit jejich vůz." uzavírá Hamilton.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.