Minulý odchod byl jak pro fanoušky, tým Ferrari, tak i pro samotného Schumachera velmi emotivní záležitostí. Nyní je Němec rád, že se jeho kariéra po návratu do F1 chýlí ke konci.
Michael Schumacher vyhrál sedm mistrovských titulů mezi lety 1992-2006. Po jeho návratu už tituly nerostly. Vítězství se za poslední tři sezóny Mercedesu podařilo získat pouze jedno (Rosbergovi), přičemž samotný Michael stanul na bedně pouze jednou – takovou bilanci pravděpodobně moc lidí nečekalo.
Na dotaz, zda je rád, že opouští své sportoviště, zareagoval Schumacher bleskově: „Ano, zkusil jsem tuhle misi zakončit úspěšně. Tentokrát to nefungovalo, ale jsem docela rád za to, že můžu skončit tady a jít znovu vstříc novému životu.“
A došlo i nyní k zármutku? „Pravděpodobně nedošlo, ne,“ řekl Němec a zároveň dodal: „Nemyslím si, že tu máme dost času na shrnutí, ale řekněme, že to bylo 20 skvělých let se spoustou zábavy a hodně vzrušení.“
„Domnívám se, že už mám nějakou zkušenost [s odchodem], díky čemuž můžu relaxovat. Na konci všeho nejsme v boji o šampionát v porovnání s minulým odchodem, takže prostě zajedu to nejlepší a užiji si to na maximum,“ dodal.
Před definitivním rozloučením se svou závodní kariérou je Michael Schumacherpozitivně naladěný na svůj poslední závod (foto: Daimler AG)
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.