V Austinu nastoupil Nico Rosberg bez Coanda výfuků, zatímco Michael Schumacher měl k dispozici novější verzí. V Brazílii hodlá Mercedes učinit krok zpět: Coanda výfuky se neobjeví na žádném z vozů.
Mercedes si Coanda výfuky po vzoru špičkových týmů poprvé otestoval v Mugellu a hned v Singapuru je nasadil do závodu. Nico Rosberg v něm získal páté místo, poté však začal propad a tým od Velké ceny Koreje nezískal ani bod.
V Austinu nasadil Coanda výfuky pouze na Schumacherův vůz, který s ním zajel v kvalifikaci šestý nejrychlejší čas a po penalizaci Grosjeana startoval dokonce z pátého místa, zatímco Rosberg se starší konfigurací s konvenčními koncovkami mířícími vzhůru hůře zahříval pneumatiky a skončil až sedmnáctý.
To se však týmu vrátilo jako bumerang: Michael se v závodě trápil a neustále se propadal. Monopostu s Coanda výfuky se přehřívaly pneumatiky a vyšší byla i spotřeba. Mercedes F1 W03 je rychlý, pokud pneumatiky dostane do provozního rámce - za vyšších nedělních teplot v Texasu se však vrátily známé problémy s přílišnou teplotou.
Michael Schumacher v Austinu s Coanda výfuky...
Vůz následkem toho přichází o přilnavost a ztrácí při brzdění a akceleraci. Schumacher si stěžoval, že na úvodní sadě pneumatik neměl žádnou přilnavost: "Myslím, že po kvalifikaci museli být nějak poškozeny. Museli jsme pak změnit strategii na dvě zastávky," uvedl sedminásobný mistr světa po závodě. Vzhledem k tomu, že ostatní týmy včetně Marussie či HRT zvládly jednu, mohl s takovou strategií přes výbornou startovní pozici na body zapomenout.
Rosberg byl v závodě se starší konfigurací průměrně o půl sekundy na kolo rychlejší a dojel na 13. místě. "Kdybych startoval z první desítky, v pohodě bych dojel na bodech," litoval mladý Němec. Mercedes proto z USA vyvodil patřičné závěry a po experimentu se podle Auto Motor und Sport rozhodl v Brazílii nasadit starší specifikaci bez Coanda výfuků.
Poslední závod však tým nemůže moc pojmout jako test: Schumacher se bude loučit s aktivní kariérou v F1 a chtěl by dojet na bodech, Rosberg si chce po bodovém půstu rovněž spravit chuť. Týmu navíc na záda dýchá ambiciózní Sauber, jenž by jej rád připravil o pátou příčku v šampionátu konstruktérů a finančně si polepšil.
... a Nico Rosberg se starší konvenční verzí (foto: Daimler AG)
Šéf týmu Ross Brawn si však uvědomuje, že je novější verze teoreticky výhodnější: "Coanda je tou cestou a my se jí musíme vydat. Stále se učíme." Pro Coanda výfuky se v závěru sezóny rozhodl i Lotus a ve třetím závodě se s nimi dočkal vítězství. V Austinu s nimi díky rezonanční komoře ve výfukovém potrubí získal dalších 6 koní navíc.
Podle Garyho Andersona spočívá problém Mercedesu v tom, že se příliš velká část horkých výfukových plynů dostává na zadní pneumatiky. Coanda výfuky rozhodně nejsou nejjednodušší věcí na zprovoznění a nepřinášejí hned výsledky, jak šlo vidět u Lotusu. Když se však s nimi po šesti závodech rozhodnete učinit krok zpět a stále se trápíte, rozhodně to není na pochvalu.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.