V Austinu nastoupil Nico Rosberg bez Coanda výfuků, zatímco Michael Schumacher měl k dispozici novější verzí. V Brazílii hodlá Mercedes učinit krok zpět: Coanda výfuky se neobjeví na žádném z vozů.
Mercedes si Coanda výfuky po vzoru špičkových týmů poprvé otestoval v Mugellu a hned v Singapuru je nasadil do závodu. Nico Rosberg v něm získal páté místo, poté však začal propad a tým od Velké ceny Koreje nezískal ani bod.
V Austinu nasadil Coanda výfuky pouze na Schumacherův vůz, který s ním zajel v kvalifikaci šestý nejrychlejší čas a po penalizaci Grosjeana startoval dokonce z pátého místa, zatímco Rosberg se starší konfigurací s konvenčními koncovkami mířícími vzhůru hůře zahříval pneumatiky a skončil až sedmnáctý.
To se však týmu vrátilo jako bumerang: Michael se v závodě trápil a neustále se propadal. Monopostu s Coanda výfuky se přehřívaly pneumatiky a vyšší byla i spotřeba. Mercedes F1 W03 je rychlý, pokud pneumatiky dostane do provozního rámce - za vyšších nedělních teplot v Texasu se však vrátily známé problémy s přílišnou teplotou.
Michael Schumacher v Austinu s Coanda výfuky...
Vůz následkem toho přichází o přilnavost a ztrácí při brzdění a akceleraci. Schumacher si stěžoval, že na úvodní sadě pneumatik neměl žádnou přilnavost: "Myslím, že po kvalifikaci museli být nějak poškozeny. Museli jsme pak změnit strategii na dvě zastávky," uvedl sedminásobný mistr světa po závodě. Vzhledem k tomu, že ostatní týmy včetně Marussie či HRT zvládly jednu, mohl s takovou strategií přes výbornou startovní pozici na body zapomenout.
Rosberg byl v závodě se starší konfigurací průměrně o půl sekundy na kolo rychlejší a dojel na 13. místě. "Kdybych startoval z první desítky, v pohodě bych dojel na bodech," litoval mladý Němec. Mercedes proto z USA vyvodil patřičné závěry a po experimentu se podle Auto Motor und Sport rozhodl v Brazílii nasadit starší specifikaci bez Coanda výfuků.
Poslední závod však tým nemůže moc pojmout jako test: Schumacher se bude loučit s aktivní kariérou v F1 a chtěl by dojet na bodech, Rosberg si chce po bodovém půstu rovněž spravit chuť. Týmu navíc na záda dýchá ambiciózní Sauber, jenž by jej rád připravil o pátou příčku v šampionátu konstruktérů a finančně si polepšil.
... a Nico Rosberg se starší konvenční verzí (foto: Daimler AG)
Šéf týmu Ross Brawn si však uvědomuje, že je novější verze teoreticky výhodnější: "Coanda je tou cestou a my se jí musíme vydat. Stále se učíme." Pro Coanda výfuky se v závěru sezóny rozhodl i Lotus a ve třetím závodě se s nimi dočkal vítězství. V Austinu s nimi díky rezonanční komoře ve výfukovém potrubí získal dalších 6 koní navíc.
Podle Garyho Andersona spočívá problém Mercedesu v tom, že se příliš velká část horkých výfukových plynů dostává na zadní pneumatiky. Coanda výfuky rozhodně nejsou nejjednodušší věcí na zprovoznění a nepřinášejí hned výsledky, jak šlo vidět u Lotusu. Když se však s nimi po šesti závodech rozhodnete učinit krok zpět a stále se trápíte, rozhodně to není na pochvalu.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.