Šéfka týmu Sauber, Moniša Kaltenbornová, se teprve na základě výsledků ze závodů rozhodne, zda-li si Kamuj Kobajaši zaslouží místo v jejím týmu i příští rok.
O zbývající místa v F1 svádí, i za pomoci sponzorů, tvrdý souboj několik jezdců. U Sauberu to však Kamuj Kobajaši nemá zapotřebí, alespoň podle vyjádření Moniši Kaltenbornové. Na otázku, jestli Japonec potřebuje k prodloužení smlouvy i sponzorské peníze, které se snaží sehnat ve své vlasti, šéfka týmu odpověděla důrazně: "Ne."
Moniša Kaltenbornová zdůraznila, že ani v minulosti nehrál finanční obnos, který byl jezdec schopný přinést, žádnou roli: "Ani na konci sezony 2010 jsme na to nehleděli. Vzali jsme Kamuje, protože měl talent. Nedovedl žádného sponzora a ani jsme na něj kvůli tomu netlačili. Jde pouze o to, jaký výkon podá na dráze."
Moniša se snaží co možná nejvíce tlaku, který je teď na jezdce vyvíjen, sejmout. "Nebudeme při rozhodování zohledňovat pouze poslední dva závody sezony. Nebude rozhodující, jak zajede v posledních dvou závodech, zhodnotíme celou sezonu." Kamuj by se tedy měl spolehnout na zkušenosti, které za poslední 3 roky posbíral, svůj talent již několikrát demonstroval.
"Kamuj ví, že mu v týmu věříme a podporujeme jej. Stále věříme, že dokážeme překonat Mercedes. Nikdy nevíte, co se může stát a zrovna v Sao Paulu se překvapení stávají. S přihlédnutím na charakter nadcházejících tratí věřím, že ještě dokážeme o pozici s Mercedesem zabojovat."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.