Představenstvu Daimleru pomalu dochází se svým závodním týmem F1 po další ne příliš úspěšné sezóně trpělivost: požaduje lepší výsledky.
Mercedes ve své první sezóně po převzetí týmu Brawn GP a příchodu sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera nasbíral 214 bodů a skončil na čtvrtém místě v Poháru konstruktérů. V dalších ročnících po dobrém začátku sliboval zlepšení.
V roce 2011 však vpřed nepostoupil: připsal si jen 165 bodů a zůstal na čtvrté pozici. Ve třetím roce chtěl už Ferrari, McLareny a Red Bully - to se mu však podařilo pouze v Malajsii. Na svém kontě má dva závody před koncem pouze 136 bodů a je až pátý - i o tuto pozici však ještě bude muset tvrdě zabojovat před dotahujícím se Sauberem, který si myslí, že je rychlejší (více zde).
Ačkoliv tým vedený Rossem Brawnem angažoval spoustu odborníku včetně Boba Bella (bývalý technický ředitel Renaultu), Alda Costy (technický ředitel Ferrari) či Geoffa Willise (technický ředitel HRT), kýžený postup vpřed se stále nedostavuje. Výkonný ředitel Daimleru Dieter Zetsche proto pohrozil: "Určitě se musíme rychle zlepšit!"
Nový nevýkonný ředitel Niki Lauda měl po získání drahého Lewise Hamiltona proto požádat o zvýšení rozpočtu údajně až o dalších 200 milionů eur (5 mld. Kč), o čemž však majitelé nechtějí ani slyšet: "Nemíníme náš rozpočet navýšit," cituje Zetscheho dnešní Zeit Online.
Nico Rosberg s letošním monopostem Mercedes F1 W03 v Koreji (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.