Šéf Mercedesu, Norbert Haug, souhlasí s tím, že současné výkony Mercedesu zaslouží kritiku. Podle něj však současná bídná forma předznamenává budoucí úspěchy.
Ani jeden z jezdců týmu Mercedes nezískal ani bod od zářijové GP Singapuru. Tým nejenže mezitím ztratil naději na poražení Lotusu v boji o 4. místo v poháru konstruktéru, ale současně se musí obávat ataku ze strany Sauberu. Přitom tým v Singapuru představil velký balík úprav, který zahrnoval mimo jiné i Coanda výfuky.
Tým Mercedes nasadil nové Coanda výfuky a zároveň se musel vyrovnat se změnou velikosti modelů v aerodynamickém tunelu z 50% měřítka na 60%. To zapříčinilo, že výsledky vývoje zatím ještě nejsou na trati vidět. "Zatím jsme nebyli schopni dostat plný potenciál z řešení Coanda výfuků.
Maximum potenciálu nejste schopni využít po dvou nebo třech závodech. Při implementaci tohoto řešení platíte jistou cenu v podobě uložení palivové nádrže a také ztrácíte určitý výkon [motoru]. Snahou týmu musí být vzniklou ztrátu vykompenzovat," odhaluje Norbert Haug.
"Nejste schopni ale nalézt řešení bez toho, abyste to vyzkoušeli na trati. Vím, že to není omluva, ale asi měsíc a půl nám zabralo, než jsme změnili měřítko pro náš aerodynamický tunel z 50% modelů na 60%. Tuto změnu jsme ale potřebovali provést s ohledem na budoucnost."
"Je pravdou, že Šanghaj seděla našemu vozu, ale musíme vzít v úvahu, že se stále jedná o jedno z nejvíce dominantních vítězství letošního roku - o více než 20 vteřin. Mohli jsme tam získat double. Byli jsme rychlí také v Monaku a v Kanadě.
V několika dalších závodech jsme byli také celkem konkurenceschopní. Je ale pravdou, že od letní přestávky nejsme na pozicích, na kterých bychom být chtěli a existují pro to určité důvody."
"Jedním z nich je, že jsme potřebovali na vůz nasadit Coanda výfuky. Toto řešení nám v současné době ještě nedává maximální užitek. Na druhou stranu bychom pro to potřebovali také plně funkční aerodynamický tunel.
Pokud nás lidé kritizuji, tak to plně akceptujeme. Ale na čele jsme byli před půl rokem, závod jsme nevyhráli dílem náhody nebo štěstí. Pracujeme na tom, abychom se tam do půl roku vrátili. To je náš program a cíl, kterého chceme dosáhnout."
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.