Šéf Mercedesu, Norbert Haug, souhlasí s tím, že současné výkony Mercedesu zaslouží kritiku. Podle něj však současná bídná forma předznamenává budoucí úspěchy.
Ani jeden z jezdců týmu Mercedes nezískal ani bod od zářijové GP Singapuru. Tým nejenže mezitím ztratil naději na poražení Lotusu v boji o 4. místo v poháru konstruktéru, ale současně se musí obávat ataku ze strany Sauberu. Přitom tým v Singapuru představil velký balík úprav, který zahrnoval mimo jiné i Coanda výfuky.
Tým Mercedes nasadil nové Coanda výfuky a zároveň se musel vyrovnat se změnou velikosti modelů v aerodynamickém tunelu z 50% měřítka na 60%. To zapříčinilo, že výsledky vývoje zatím ještě nejsou na trati vidět. "Zatím jsme nebyli schopni dostat plný potenciál z řešení Coanda výfuků.
Maximum potenciálu nejste schopni využít po dvou nebo třech závodech. Při implementaci tohoto řešení platíte jistou cenu v podobě uložení palivové nádrže a také ztrácíte určitý výkon [motoru]. Snahou týmu musí být vzniklou ztrátu vykompenzovat," odhaluje Norbert Haug.
"Nejste schopni ale nalézt řešení bez toho, abyste to vyzkoušeli na trati. Vím, že to není omluva, ale asi měsíc a půl nám zabralo, než jsme změnili měřítko pro náš aerodynamický tunel z 50% modelů na 60%. Tuto změnu jsme ale potřebovali provést s ohledem na budoucnost."
"Je pravdou, že Šanghaj seděla našemu vozu, ale musíme vzít v úvahu, že se stále jedná o jedno z nejvíce dominantních vítězství letošního roku - o více než 20 vteřin. Mohli jsme tam získat double. Byli jsme rychlí také v Monaku a v Kanadě.
V několika dalších závodech jsme byli také celkem konkurenceschopní. Je ale pravdou, že od letní přestávky nejsme na pozicích, na kterých bychom být chtěli a existují pro to určité důvody."
"Jedním z nich je, že jsme potřebovali na vůz nasadit Coanda výfuky. Toto řešení nám v současné době ještě nedává maximální užitek. Na druhou stranu bychom pro to potřebovali také plně funkční aerodynamický tunel.
Pokud nás lidé kritizuji, tak to plně akceptujeme. Ale na čele jsme byli před půl rokem, závod jsme nevyhráli dílem náhody nebo štěstí. Pracujeme na tom, abychom se tam do půl roku vrátili. To je náš program a cíl, kterého chceme dosáhnout."
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.