Šéf Mercedesu, Norbert Haug, souhlasí s tím, že současné výkony Mercedesu zaslouží kritiku. Podle něj však současná bídná forma předznamenává budoucí úspěchy.
Ani jeden z jezdců týmu Mercedes nezískal ani bod od zářijové GP Singapuru. Tým nejenže mezitím ztratil naději na poražení Lotusu v boji o 4. místo v poháru konstruktéru, ale současně se musí obávat ataku ze strany Sauberu. Přitom tým v Singapuru představil velký balík úprav, který zahrnoval mimo jiné i Coanda výfuky.
Tým Mercedes nasadil nové Coanda výfuky a zároveň se musel vyrovnat se změnou velikosti modelů v aerodynamickém tunelu z 50% měřítka na 60%. To zapříčinilo, že výsledky vývoje zatím ještě nejsou na trati vidět. "Zatím jsme nebyli schopni dostat plný potenciál z řešení Coanda výfuků.
Maximum potenciálu nejste schopni využít po dvou nebo třech závodech. Při implementaci tohoto řešení platíte jistou cenu v podobě uložení palivové nádrže a také ztrácíte určitý výkon [motoru]. Snahou týmu musí být vzniklou ztrátu vykompenzovat," odhaluje Norbert Haug.
"Nejste schopni ale nalézt řešení bez toho, abyste to vyzkoušeli na trati. Vím, že to není omluva, ale asi měsíc a půl nám zabralo, než jsme změnili měřítko pro náš aerodynamický tunel z 50% modelů na 60%. Tuto změnu jsme ale potřebovali provést s ohledem na budoucnost."
"Je pravdou, že Šanghaj seděla našemu vozu, ale musíme vzít v úvahu, že se stále jedná o jedno z nejvíce dominantních vítězství letošního roku - o více než 20 vteřin. Mohli jsme tam získat double. Byli jsme rychlí také v Monaku a v Kanadě.
V několika dalších závodech jsme byli také celkem konkurenceschopní. Je ale pravdou, že od letní přestávky nejsme na pozicích, na kterých bychom být chtěli a existují pro to určité důvody."
"Jedním z nich je, že jsme potřebovali na vůz nasadit Coanda výfuky. Toto řešení nám v současné době ještě nedává maximální užitek. Na druhou stranu bychom pro to potřebovali také plně funkční aerodynamický tunel.
Pokud nás lidé kritizuji, tak to plně akceptujeme. Ale na čele jsme byli před půl rokem, závod jsme nevyhráli dílem náhody nebo štěstí. Pracujeme na tom, abychom se tam do půl roku vrátili. To je náš program a cíl, kterého chceme dosáhnout."
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.