Pastor Maldonado věří, že Williams má potenciál na to být v posledních závodech na předních příčkách. Novinky na jejich voze podle něj významnou měrou přispěly ke zvýšení rychlosti.
Pastor Maldonado prožívá smíšenou sezonu. Zaznamenal své první vítězství v kariéře F1, avšak v dalších závodech se zaplétal do kolizí. Pro tým tak často získával body spíše jeho stájový kolega Bruno Senna, který podává stabilnější výkony než Venezuelan.
Maldonado však svého brazilského kolegu překonává především v kvalifikacích. V Abú Zabí po penalizaci Sebastiana Vettela startoval třetí. Problémy s KERSem mu však komplikovaly závod, který i tak dokončil na pátém místě.
"Red Bull je celkem silný, a dokonce i McLaren, ale může se stát cokoliv. Naším cílem je dostat vůz do první desítky a co nejblíž pódiu. Naše auto je konzistentní a rychlé během závodů. Čím výš startujeme, tím lépe pro nás," uvedl Maldonado pro ESPN a dodává, že se nyní musejí zaměřit na odstranění technických problémů, které je potkávají.
"V Indii jsme udělali krok vpřed. Vše se podařilo dát dohromady, vše jsme přezkoumali a ztratili jsme při trénincích spoustu času kvůli testování všech vyvinutých novinek. A potom jsem nastoupil víceméně připraven do kvalifikace, ale nebyl jsem připraven na reakci auta. V Abú Zabí jsme po celý víkend měli lepší rychlost a podávali vyrovnané výkony - vždy s dobrou rychlostí a vždy v první desítce. Odvedl jsem dobrou práci v kvalifikaci a také v závodě, než jsem měl ten problém," popisuje Venezuelan.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.