Pastor Maldonado věří, že Williams má potenciál na to být v posledních závodech na předních příčkách. Novinky na jejich voze podle něj významnou měrou přispěly ke zvýšení rychlosti.
Pastor Maldonado prožívá smíšenou sezonu. Zaznamenal své první vítězství v kariéře F1, avšak v dalších závodech se zaplétal do kolizí. Pro tým tak často získával body spíše jeho stájový kolega Bruno Senna, který podává stabilnější výkony než Venezuelan.
Maldonado však svého brazilského kolegu překonává především v kvalifikacích. V Abú Zabí po penalizaci Sebastiana Vettela startoval třetí. Problémy s KERSem mu však komplikovaly závod, který i tak dokončil na pátém místě.
"Red Bull je celkem silný, a dokonce i McLaren, ale může se stát cokoliv. Naším cílem je dostat vůz do první desítky a co nejblíž pódiu. Naše auto je konzistentní a rychlé během závodů. Čím výš startujeme, tím lépe pro nás," uvedl Maldonado pro ESPN a dodává, že se nyní musejí zaměřit na odstranění technických problémů, které je potkávají.
"V Indii jsme udělali krok vpřed. Vše se podařilo dát dohromady, vše jsme přezkoumali a ztratili jsme při trénincích spoustu času kvůli testování všech vyvinutých novinek. A potom jsem nastoupil víceméně připraven do kvalifikace, ale nebyl jsem připraven na reakci auta. V Abú Zabí jsme po celý víkend měli lepší rychlost a podávali vyrovnané výkony - vždy s dobrou rychlostí a vždy v první desítce. Odvedl jsem dobrou práci v kvalifikaci a také v závodě, než jsem měl ten problém," popisuje Venezuelan.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.