Budoucnost Heikkiho Kovalainena v Caterhamu je nejistá. Finský závodník by se přesto mohl posunout ve startovním poli nahoru.
Pozice Heikkiho Kovalainena v Caterhamu bude zřejmě záviset na výsledku týmu v Pohárech konstruktérů. Pokud skončí na současném 11. místě, přijde tak o mnoho peněz za desáté místo, na kterém je v současné době Marussia.
Kovalainen je jeden z jezdců, kteří dostávají plat. Tým by mohl řešit díru v rozpočtu angažováním některého z platících pilotů. Horký kandidát na sedačku v Caterhamu je Holanďan Giedo van der Garde, spekuluje se také o Charlesu Picovi.
Caterham by však nemusel být jedinou možností pro Kovalainena. Zástupce šéfa týmu Force India Robert Fernley potvrdil v rozhovoru pro finskou televizi MTV3 zájem o finského jezdce: "Heikki je skvělý závodník. Bylo by špatné říkat, že o něm neuvažujeme."
Force India stále hledá náhradu za Nica Hülkenberga, který pro příští sezónu podepsal smlouvu se Sauberem. Kovalainen je jedním z kandidátů na pozici pilota u Force Indie na příští rok.
Na otázku, kolik jmen má Force India v hledáčku Robert Fernley odpověděl: "Více než dva a méně než deset." Kromě Kovalainena jsou s Force Indií spojování také Adrian Sutil, Jaime Alguersuari, Sebastian Buemi, nebo Brunno Senna.
Nahradí odcházející Hülkenberga Kovalainen? (foto: Sahara Force India F1 Team)
Force India také dává přednost výkonům pilota před množstvím peněz, které sebou přinese. To by mohlo pozici Kovalainena ještě posílit.
Skotský pilot Paul di Resta také ještě nebyl oficiálně potvrzen pro příští rok. Zatím vše nasvědčuje tomu, že by si sedačku mohl udržet, ale v posledních několika závodech bývá ve stínu svého týmového kolegy Nica Hülkenberga.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.