Minulý týden šéf McLarenu Martin Whitmarsh ujišťoval média, že jej výkony Sergia Péreze v posledních závodech nijak nevzrušují. Nyní však připustil, že si není Mexičanem jistý.
Ještě před minulým závodem šéf McLarenu Martin Whitmarsh prohlašoval, že nepovedené výkony Sergia Péreze z posledních závodů nijak neovlivňují jeho víru v mladého Mexičana.
Pérez v posledních čtyřech závodech (od oznámení přestupu k McLarenu) nezískal ani bod a po Velké ceně Abú Zabí Whitmarsh v rozhovoru pro The Daily Mail připustil, že neví, zda je Pérez budoucím mistrem a vítězem a zda chápe tlak, kterému bude příští rok vystaven.
"U McLarenu najde úplně jiný svět. Objeví se v Austrálii a bude pod mnohem větším tlakem. Je to něco, s čím se musí vyrovnat. Pokud se ukáže, že nebudeme v prvních dvou řadách a nebudeme bojovat o vítězství, potom je na nás (a stejně tak Ferrari) vyvíjen tlak jako na žádný jiný tým. Když se nedařilo Red Bullu, nikdo jej nepranýřoval. Je to tlak navíc, když jste pilotem McLarenu. Možná si myslí, že to chápe, ale není to tak," uvedl Whitmarsh.
Zároveň se však brání, protože jejich jezdecké složení pro příští rok je to nejlepší, co podle něj mohli získat. "Jsme mezinárodní značka. Měli jsme dva skvělé britské piloty, ale měli jsme proto, že byli těmi nejepšími. A budeme mít Brita a Mexičana, protože jsou těmi nejlepšími, které jsem mohl najmout pro příští sezonu. Je to prostě tak," nechal se slyšet šéf McLarenu.
Lituje také, že Lewis Hamilton z týmu odchází pouze jako jednonásobný mistr světa a zároveň odmítl spekulace, že by McLaren vyměnil dodavatele motorů Mercedes za Hondu.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.