Lotus vidí jako největší pozitivum Velké ceny Abú Zabí a vítězství Kimiho Räikkönena v tom, že tým ukázal, že to se svými ambicemi myslí vážně a doufá, že tím také dokážou zaujmout potenciální sponzory.
Lotus se nenachází ve zrovna dobré finančí situaci a před VC Abú Zabí se hovořilo o tom, že majitelé Genii Capital hodlají prodat svůj podíl v týmu. Eric Boullier, šéf Lotusu, to však tehdy dementoval. Díky vítězství Kimiho Räikkönena teď tým věří, že se jim podaří získat další sponzory.
"Ukázali jsme, že se můžeme pravidelně umísťovat na pódiu a nyní můžeme říct, že dokážeme i zvítězit. Naší strategií je stát se špičkovým týmem. A vždy jsem říkal, že aby se to povedlo, musíme i nadále pracovat a získávat výsledky, zdroje a sponzory, abychom se mohli rozvíjet," uvedl včera pro Autosport šéf Lotusu.
"Jsme rádi, že můžeme sdílet úspěch s lidmi/sponzory, které máme na tričku, ale je to také důležité pro sponzory, se kterými jednáme. Tato výhra nám může pomoci získat pozitivní rozhodnutí v reklamních diskuzích," komentuje to Boulllier.
Dodal také, že postavit špičkový tým chce čas a zkušenosti a připomněl, že Lotus je nový tým a má dva nové jezdce. "Letos jsme se učili spolupracovat a někdy se dařilo, jindy ne. Je to další motivace a důvěra v to, co děláme a čeho jsme schopni dosáhnout," řekl.
Boullier také věří, že klíčem k úspěšnému návratu Kimiho Räikkönena byl fakt, že jej nechali soustředit se na závodění a dali mu volnost.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.