Caterham po Velké ceně Abú Zabí zamířil do Paříže, kde dnes oznámil spolupráci s Renaultem. Spojí své síly při navrhování a stavbě budoucích sportovních vozů.
Caterham se rozhodl ke spolupráci s Renaultem při vývoji vozu budoucnosti. Skupina Caterham se stává 50% vlastníkem automobilky Alpine Renault.
"Toto nové partnerství v Caterhamem reprezentuje dlouhotrvající ambici: vytvoření sportovního vozu s DNA značky Alpine," uvedl v oficiálním prohlášení Carlos Ghosn z Renaultu.
"Necítil jsem se takto nadšený z nového riskantního podniku od té doby, co jsem rozběhl AirAsia v roce 2001. Chtěl bych poděkovat Carlosu Ghosnovi a Carlosu Tavaresovi a všem v naší nové rodině Renault za důvěru, kterou vkládají do Caterhamu," popisuje šéf Caterhamu Tony Fernandes.
"Mnoho lidí o nás před 11 lety pochybovalo, když jsem zakládal aerolinku a jsem si jistý, že o nás budou pochybovat i nyní. Vaši důvěru jsme však nezklamali. Známe trh, do kterého vstupujeme a obzvlášť trh v Asii, kde je obrovská příležitost použít model AirAsia a dát zákazníkům přistup k vzrušujícím, dostupným produktům, který spojuje náš zájem v F1 a technologie a pomohou jejich snům stát se skutečností," dodává Fernandes.
Po uskutečnění proveditelnosti ze strany společností Renault Sport Technologies a Caterham Technology & Inovation, dají Renault a Caterham dohromady své schopnosti pro stavbu modelů ve větších i menších sériích, aby posílili své pozice na trhu sportovních vozidel. Cílem je do tří až čtyř let uvést na trh vlastní auto.
Caterham zahájí spolupráci s Renaultem na vývoji silničních vozů(ilustrační foto: Team Caterham F1)
Oba partneři - Renault i skupina Caterham - do projektu vloží své technické schopnosti prostřednictvím nově vytvořeného konstrukčního oddělení. Potřebné investice si budou v duchu skutečného partnerství dělit v poměru 1:1.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.