Caterham po Velké ceně Abú Zabí zamířil do Paříže, kde dnes oznámil spolupráci s Renaultem. Spojí své síly při navrhování a stavbě budoucích sportovních vozů.
Caterham se rozhodl ke spolupráci s Renaultem při vývoji vozu budoucnosti. Skupina Caterham se stává 50% vlastníkem automobilky Alpine Renault.
"Toto nové partnerství v Caterhamem reprezentuje dlouhotrvající ambici: vytvoření sportovního vozu s DNA značky Alpine," uvedl v oficiálním prohlášení Carlos Ghosn z Renaultu.
"Necítil jsem se takto nadšený z nového riskantního podniku od té doby, co jsem rozběhl AirAsia v roce 2001. Chtěl bych poděkovat Carlosu Ghosnovi a Carlosu Tavaresovi a všem v naší nové rodině Renault za důvěru, kterou vkládají do Caterhamu," popisuje šéf Caterhamu Tony Fernandes.
"Mnoho lidí o nás před 11 lety pochybovalo, když jsem zakládal aerolinku a jsem si jistý, že o nás budou pochybovat i nyní. Vaši důvěru jsme však nezklamali. Známe trh, do kterého vstupujeme a obzvlášť trh v Asii, kde je obrovská příležitost použít model AirAsia a dát zákazníkům přistup k vzrušujícím, dostupným produktům, který spojuje náš zájem v F1 a technologie a pomohou jejich snům stát se skutečností," dodává Fernandes.
Po uskutečnění proveditelnosti ze strany společností Renault Sport Technologies a Caterham Technology & Inovation, dají Renault a Caterham dohromady své schopnosti pro stavbu modelů ve větších i menších sériích, aby posílili své pozice na trhu sportovních vozidel. Cílem je do tří až čtyř let uvést na trh vlastní auto.
Caterham zahájí spolupráci s Renaultem na vývoji silničních vozů(ilustrační foto: Team Caterham F1)
Oba partneři - Renault i skupina Caterham - do projektu vloží své technické schopnosti prostřednictvím nově vytvořeného konstrukčního oddělení. Potřebné investice si budou v duchu skutečného partnerství dělit v poměru 1:1.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.