Spekulace z posledních dnů byly potvrzeny, Nico Hülkenberg opouští Force Indii a pro příští rok míří k Sauberu.
Původně se očekávalo, že Němec zamíří k Ferrari, po potvrzení prodloužení smlouvy s Felipem Massou ale vyvstaly spekulace, že Hülkenberg zamíří právě ke švýcarské stáji. To bylo dnes potvrzeno.
"Velice se těším na spolupráci se Sauberem," řekl krátce po oznámení novinky jezdec. "Tým si vede dobře a je velmi konkurenceschopný. Navíc z něj vzešlo mnoho talentovaných pilotů. V současnosti tým prochází dobrým obdobím a věřím, že toho společně dosáhneme hodně.
Teď se ale stále soustředím na práci pro Force Indii. Chtěl bych managementu týmu poděkovat, že mi dali šanci se do F1 po roční přestávce vrátit."
Nico Hülkenberg debutoval v roce 2010 s Williamsem, který mu ale neprodloužil smlouvu a proto loni působil jako testovací pilot Force Indie. Po odchodu Adriana Sutila z týmu se do kokpitu vrátil.
Nci Hülkenberg v Indii (Foto: Sahara Force India)
"Nica jsme sledovali dlouho," říká Moniša Kaltenbornová, šéfka švýcarského týmu. "Už od jeho působení v GP2 a prvního roku v F1. Zaujalo nás, jak získal pole position v Brazílii 2010, i přes velmi obtížné podmínky na trati. Ukázal, že pokud dostane šanci, umí jí využít. Mám v něj důvěru i z pohledu týmové práce. Věřím, že do týmu zapadne velmi rychle. Těšíme se na spolupráci."
Sauber chtěl s Hülkenbergem původně podepsat smlouvu na dva roky, ten to však odmítl, protože chce být pro sezónu 2014 z jistých důvodů volný. Druhého jezdce pro sezonu 2013 zatím švýcarský tým neoznámil.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.