Spekulace z posledních dnů byly potvrzeny, Nico Hülkenberg opouští Force Indii a pro příští rok míří k Sauberu.
Původně se očekávalo, že Němec zamíří k Ferrari, po potvrzení prodloužení smlouvy s Felipem Massou ale vyvstaly spekulace, že Hülkenberg zamíří právě ke švýcarské stáji. To bylo dnes potvrzeno.
"Velice se těším na spolupráci se Sauberem," řekl krátce po oznámení novinky jezdec. "Tým si vede dobře a je velmi konkurenceschopný. Navíc z něj vzešlo mnoho talentovaných pilotů. V současnosti tým prochází dobrým obdobím a věřím, že toho společně dosáhneme hodně.
Teď se ale stále soustředím na práci pro Force Indii. Chtěl bych managementu týmu poděkovat, že mi dali šanci se do F1 po roční přestávce vrátit."
Nico Hülkenberg debutoval v roce 2010 s Williamsem, který mu ale neprodloužil smlouvu a proto loni působil jako testovací pilot Force Indie. Po odchodu Adriana Sutila z týmu se do kokpitu vrátil.
Nci Hülkenberg v Indii (Foto: Sahara Force India)
"Nica jsme sledovali dlouho," říká Moniša Kaltenbornová, šéfka švýcarského týmu. "Už od jeho působení v GP2 a prvního roku v F1. Zaujalo nás, jak získal pole position v Brazílii 2010, i přes velmi obtížné podmínky na trati. Ukázal, že pokud dostane šanci, umí jí využít. Mám v něj důvěru i z pohledu týmové práce. Věřím, že do týmu zapadne velmi rychle. Těšíme se na spolupráci."
Sauber chtěl s Hülkenbergem původně podepsat smlouvu na dva roky, ten to však odmítl, protože chce být pro sezónu 2014 z jistých důvodů volný. Druhého jezdce pro sezonu 2013 zatím švýcarský tým neoznámil.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.