Šéf McLarenu Martin Whitmarsh přiznává, že letos Sebastianovi Vettelovi přiblížení se ke třetímu titulu příliš usnadnili.
Tým z Wokingu přitom nepostavil špatný vůz - zpočátku sezóny měl nad svými soupeři navrch a také po letní přestávce se pohyboval ve třech závodech na špici. Po selhání převodovky ve voze Lewise Hamiltona v Singapuru začal dominovat Red Bull a McLaren prakticky přišel o šance na zisk titulů.
Whitmarsh o poslední dominanci Red Bullu říká: "Mají rychlé auto, konzistentního jezdce a tým odvádí dobrou práci. My jsme jim to všechno příliš usnadnili. V Indii jsme se například potřebovali prosadit na startu a řádně jim to ztížit."
"Nic nám ale nevycházelo, místo toho se ale naši kluci v prvním kole ocitli v souboji mezi sebou navzájem a s Fernandem. To pro ně [Red Bull] asi byla úplná báseň, nicméně odvedli skvělou práci," pokračuje šéf McLarenu.
McLaren má sice stále teoretickou šanci na vítězství mezi jezdci i v poháru konstruktérů, ale to by Hamilton musel všechny zbývající závody vyhrát a Sebastian Vettel by nesměl získat ani bod, zatímco Fernando Alonso by pouze paběrkoval kolem 8. - 10. místa. V šampionátu týmů je situace o něco světlejší: na Red Bull mu schází 101 bodů, k dispozici jich v posledních třech závodech bude 129 - šance na zisk titulu jsou tedy mizivé.
McLareny přišli o šanci na vítězství ve Velké ceně Indie v úvodním stintu (foto: McLaren Mercedes)
"Samozřejmě, že jsme frustrováni a zklamání z toho, že nevyhrajeme mezi konstruktéry, ale nejedná se o ty nejužitečnější emoce. Předvedli jsme v Indii solidní výkonnost, kdy jsme ke konci byli dost rychlí - ale žel ne dostatečně na začátku. Ve dvou závodech před tím jsme podali horší výkony, než jsme mohli," lituje Whitmarsh.
"Faktem je, že zbývají tři závody a motivace je stále na vysoké úrovni, což můžete cítit u Lewise i u všech v týmu. Chceme vyrazit a vyhrát nějaké závody, než tento rok skončí. To je vše, na co se nyní soustředíme," dodává pro The Independent.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.