Šéf McLarenu Martin Whitmarsh přiznává, že letos Sebastianovi Vettelovi přiblížení se ke třetímu titulu příliš usnadnili.
Tým z Wokingu přitom nepostavil špatný vůz - zpočátku sezóny měl nad svými soupeři navrch a také po letní přestávce se pohyboval ve třech závodech na špici. Po selhání převodovky ve voze Lewise Hamiltona v Singapuru začal dominovat Red Bull a McLaren prakticky přišel o šance na zisk titulů.
Whitmarsh o poslední dominanci Red Bullu říká: "Mají rychlé auto, konzistentního jezdce a tým odvádí dobrou práci. My jsme jim to všechno příliš usnadnili. V Indii jsme se například potřebovali prosadit na startu a řádně jim to ztížit."
"Nic nám ale nevycházelo, místo toho se ale naši kluci v prvním kole ocitli v souboji mezi sebou navzájem a s Fernandem. To pro ně [Red Bull] asi byla úplná báseň, nicméně odvedli skvělou práci," pokračuje šéf McLarenu.
McLaren má sice stále teoretickou šanci na vítězství mezi jezdci i v poháru konstruktérů, ale to by Hamilton musel všechny zbývající závody vyhrát a Sebastian Vettel by nesměl získat ani bod, zatímco Fernando Alonso by pouze paběrkoval kolem 8. - 10. místa. V šampionátu týmů je situace o něco světlejší: na Red Bull mu schází 101 bodů, k dispozici jich v posledních třech závodech bude 129 - šance na zisk titulu jsou tedy mizivé.
McLareny přišli o šanci na vítězství ve Velké ceně Indie v úvodním stintu (foto: McLaren Mercedes)
"Samozřejmě, že jsme frustrováni a zklamání z toho, že nevyhrajeme mezi konstruktéry, ale nejedná se o ty nejužitečnější emoce. Předvedli jsme v Indii solidní výkonnost, kdy jsme ke konci byli dost rychlí - ale žel ne dostatečně na začátku. Ve dvou závodech před tím jsme podali horší výkony, než jsme mohli," lituje Whitmarsh.
"Faktem je, že zbývají tři závody a motivace je stále na vysoké úrovni, což můžete cítit u Lewise i u všech v týmu. Chceme vyrazit a vyhrát nějaké závody, než tento rok skončí. To je vše, na co se nyní soustředíme," dodává pro The Independent.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.