Technický ředitel Lotusu James Allison prozradil, že v Abú Zabí o víkendu chystají další vylepšení svých Coanda výfuků za účelem dosažení vyššího výkonu a maximální rychlosti na rovinkách.
Nové Coanda výfuky, které Lotus nasadil v Japonsku, sice pomáhají zvýšit přítlak zadní části monopostu E20, na druhou stranu menší průměr jejich koncovek omezuje maximální výkon motoru Renault.
Kimi Räikkönen byl absolutně nejpomalejším vozem na rovinkách v minulé kvalifikaci v Indii (viz zde), proto tým pro nadcházející víkend připravil vylepšení, které by tento nedostatek mělo omezit a zvýšit výkon o 6 - 7 koňských sil.
"Plánujeme nasadit výfukové potrubí, které zachovává veškerý přínos Coanda přítlaku, ale snižuje něco z omezení v počtu koní, čímž jsme trpěli u našeho prvotního návrhu," říká Allison.
"Nejedná se ve skutečnosti jen problém nedostatku maximální rychlosti na rovinkách, protože ten si můžeme jednoduše nastavit odlišným nastavením zadního křídla. Jde o výkon, který musíme znovu získat.
Naše první verze Coanda systému byla po výkonu poněkud hladová. Očekáváme, že s pomocí Renault Sport získáme v Abú Zabí zpět třetinu ztráty a celkově pak až kolem poloviny toho, o co jsme přišli," pokračuje technický ředitel Lotusu.
Romain Grosjean vyráží na trať (foto: Lotus F1 Team)
Oba piloti v Indii často zůstali za soupeři a nedokázali je předjet, frustrovaný byl zejména Räikkönen, jenž skoro celý závod jezdil nalepený na zadní nárazovou strukturu Ferrari Felipeho Massy.
"Žel Kimi strávil většinu času pohledem na záď Massova vozu. Na chvíli jsme se před něj dostali během zastávky v boxech, jen aby nás hned předjel zpět na rovince v DRS zóně. Pak ve skutečnosti jen seděl za ním bez rychlosti či výkonu potřebného k opětovnému předjetí.
Kimi mohl v pohodě zvolnit a pak Felipeho znovu dojet, takže byl rozhodně rychlejší než Ferrari. To je dokládá, že jsme se s oběma vozy kvalifikovali tak trochu mimo pozice. Žel volba směsí byla v tomto závodě tak konzervativní, takže bylo velmi těžké připravit si pozici pro předjetí," lituje Allison.
Lotus E20 s Coanda výfuky v Indii postrádal výkon, s nárůstem přítlaku je tým spokojený(foto: Lotus F1 Team)
Lotus si během testu mladíků po Velké ceně Abú Zabí znovu vyzkouší své pasivní DDRS, do závodů ho letos už ale nejspíše nenasadí. "Našim plánem je pracovat na pochopení toho, jak jej přimět k fungování dostatečně předvídatelným způsobem pro nasazení v závodě."
"Myslím, že vzhledem k potížím, které jsme dosud zažívali, by bylo optimistické znovu jej v rychlosti ve zbývajících posledních závodech této sezóny nasazovat," dodává Allison.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.