McLaren hodlá bojovat až do samotného konce sezóny 2012, přestože se jeho šance na titul rozplynuly.
Podle sportovního ředitele Sama Michaela se cíle McLarenu nemění, přestože v posledních závodech ztrácel ať už vlivem vlastních chyb či zlepšené formy soupeřů: "Budeme na to tlačit až do konce - cílem McLarenu je vyhrát každý závod. Uděláme vše, co budeme moci, abychom toho dosáhli."
"Red Bull udělal v Singapuru a v Suzuce velký pokrok, budou tedy těžkými soupeři, našim cílem však zůstává jejich porážka. Rozdíly jsou teď velmi malé, takže ke zvratu stačí jen jedna či dvě desetiny. To může být způsobeno buď vývojem jednoho týmu, nebo tím, že druhý tým toho nenasadí dost.
Bude se to měnit závod od závodu. Opravdu věříme, že si to s nimi budeme moci rozdat. Chtěli jsme skončit první a druzí v posledních čtyřech závodech, otáčíme to," pokračuje sportovní ředitel, podle něhož McLaren ve vývoji nepolevuje.
"Mezi rokem 2012 a 2013 se jedná o hodně přímočaré rozhodnutí, protože změny v pravidlech pro příští rok celkem malé vzhledem k tomu, jaké bývají v normálních letech. Většina práce na vývoji tohoto auta bude mít uplatnění i příští rok."
Lewis Hamilton v Koreji (foto: McLaren Mercedes)
"Ačkoliv běží odlišné programy, hodně toho lze přenést, takže není tak náročné rozhodnutí pokračovat ve vývoji vozu pro rok 2012. Našim cílem je stále vést si co nejlépe, a k tomu potřebujeme auto. Obvykle nezacházíme do specifických detailů, ale pro příští závody máme vylepšení.
Závod ve vývoji je klíčem k výkonnosti během sezóny a konkurence mezi McLarenem, Red Bullem a Ferrari v oblasti rychlosti nasazování novinek byla velmi tvrdá. Potřebujete v každé velké ceně zrychlit průměrně o 0,1 - 0,15 s, abyste zůstali konkurenceschopní.
Cokoliv navíc znamená, že byste se měli vzdalovat a na své soupeře získávat. Abyste toho dosáhli, máte své interní nápady, ale inspiraci čerpáte také z ostatních vozů: ne jen pro pouhé kopírování myšlenek, ale také pro pochopení toho, co zamýšlejí," dodává Michael v dnešním telekonferenčním rozhovoru s novináři.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.