Michael Schumacher má před sebou poslední čtyři závody své aktivní kariéry ve Formuli 1. Jak se těší do Indie, kam míří podruhé ve svém životě?
První Velká cena Indie se na Buddhově mezinárodním okruhu nedaleko Dillí jela teprve minulý rok, letos bude hostit 17. závod sezóny. Schumacher by si zde rád připsal ještě pár bodů na svůj účet, půst drží od Monzy a v šampionátu mu patří až 14. příčka.
"Debut Formule 1 v Indii byl rozhodně úspěchem. Během víkendu tam byl překvapivý počet fanoušků a samotná trať je opravdu skvělá. Nám pilotům se dostalo velmi nadšeného přijetí. Bude zajímavé sledovat, jestli to nadšení zůstane tak silné," popisuje sedminásobný mistr světa před závodním víkendem v Indii.
V posledních dvou velkých cenách skončil 11. a 13., bodově naprázdno vyšel i jeho týmový kolega Nico Rosberg: "Po dvou posledních závodech, které nebyly zcela uspokojivé, bychom přirozeně chtěli zažít pozitivní trend. Můžu říci, že všichni v týmu vkládají spoustu úsilí do toho, abychom toho dosáhli. Uvidíme, co z něj dostaneme."
Rosbergovi se - stejně jako mnoha ostatním pilotům - indický okruh zamlouvá: "Je velmi náročný, obsahuje zajímavou kombinaci pomalých zatáček a dlouhých rovinek. Samotná trať má jednu z nejvyšších průměrných rychlostí v F1 a je dobrá pro předjíždění.
Minulý rok na mě opravdu učinila dojem vášeň a přátelskost Indů, takže se těším na další návštěvu a zajímavé zkušenosti. Doufám, že budu mít více štěstí než minule a budu mít šanci na dosažení dobrého výsledku," dodává mladší z dvojice pilotů Mercedesu.
Michael by v Indii rád opět zabodoval, Mercedes do toho vkládá spoustu úsilí(foto: Daimler AG)
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.