Technický ředitel Lotusu James Allison přiznává, že přes nedostatek maximálního výkonu byl tým s novými Coanda výfuky a vyšším přítlakem v Koreji spokojený. Očekává, že s nimi v Indii učiní další pokroky.
Lotus nové výfuky nasadil v závodě pouze na voze Kimiho Räikkönena, který s nimi dojel pátý. Fin si stěžoval na nižší výkon zejména na rovinkách, pochvaloval si ale citelný nárůst přítlaku na zádi. Romain Grosjean naproti tomu dostal nové přední křídlo, které v Indii budou mít k dispozici oba piloti, stejně jako Coanda výfuky.
Allison s nimi očekává další pokroky: "Byli jsme s jejich fungováním při prvním nasazení poměrně spokojení. Věděli jsme, že naši první implementaci bude trochu scházet výkon, doufali jsme však ve větší nárůst přítlaku, což jsme s potěšením na dráze zaznamenali.
Už náš prvotní návrh byl krokem vpřed oproti předchozímu systému, ale od tohoto balíku očekáváme více po úpravě výfuků tak, abychom získali ztracený výkon," uvádí technický ředitel Lotusu.
Kimi Räikkönen si s novými Coanda výfuky v Koreji dojel pro dalších 10 bodů(foto: Lotus F1 Team)
Forma jeho týmu podle něj byla v Koreji lepší než v předchozích závodech, byť na pódium nedosáhli: "Nezazářili jsme, ale s oběma vozy jsme dojeli na body a byli jsme znatelně konkurenceschopnější než v předchozích závodech, co se týče ztráty na pole position.
Navíc jsme během víkendu úspěšně zvládli implementaci našeho Coanda výfukového systému, stejně jako reakci na drolení předních pneumatik, což je znakem okruhu v Koreji," dodává Allison.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.