Technický ředitel Lotusu James Allison přiznává, že přes nedostatek maximálního výkonu byl tým s novými Coanda výfuky a vyšším přítlakem v Koreji spokojený. Očekává, že s nimi v Indii učiní další pokroky.
Lotus nové výfuky nasadil v závodě pouze na voze Kimiho Räikkönena, který s nimi dojel pátý. Fin si stěžoval na nižší výkon zejména na rovinkách, pochvaloval si ale citelný nárůst přítlaku na zádi. Romain Grosjean naproti tomu dostal nové přední křídlo, které v Indii budou mít k dispozici oba piloti, stejně jako Coanda výfuky.
Allison s nimi očekává další pokroky: "Byli jsme s jejich fungováním při prvním nasazení poměrně spokojení. Věděli jsme, že naši první implementaci bude trochu scházet výkon, doufali jsme však ve větší nárůst přítlaku, což jsme s potěšením na dráze zaznamenali.
Už náš prvotní návrh byl krokem vpřed oproti předchozímu systému, ale od tohoto balíku očekáváme více po úpravě výfuků tak, abychom získali ztracený výkon," uvádí technický ředitel Lotusu.
Kimi Räikkönen si s novými Coanda výfuky v Koreji dojel pro dalších 10 bodů(foto: Lotus F1 Team)
Forma jeho týmu podle něj byla v Koreji lepší než v předchozích závodech, byť na pódium nedosáhli: "Nezazářili jsme, ale s oběma vozy jsme dojeli na body a byli jsme znatelně konkurenceschopnější než v předchozích závodech, co se týče ztráty na pole position.
Navíc jsme během víkendu úspěšně zvládli implementaci našeho Coanda výfukového systému, stejně jako reakci na drolení předních pneumatik, což je znakem okruhu v Koreji," dodává Allison.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.