Technický ředitel Lotusu James Allison přiznává, že přes nedostatek maximálního výkonu byl tým s novými Coanda výfuky a vyšším přítlakem v Koreji spokojený. Očekává, že s nimi v Indii učiní další pokroky.
Lotus nové výfuky nasadil v závodě pouze na voze Kimiho Räikkönena, který s nimi dojel pátý. Fin si stěžoval na nižší výkon zejména na rovinkách, pochvaloval si ale citelný nárůst přítlaku na zádi. Romain Grosjean naproti tomu dostal nové přední křídlo, které v Indii budou mít k dispozici oba piloti, stejně jako Coanda výfuky.
Allison s nimi očekává další pokroky: "Byli jsme s jejich fungováním při prvním nasazení poměrně spokojení. Věděli jsme, že naši první implementaci bude trochu scházet výkon, doufali jsme však ve větší nárůst přítlaku, což jsme s potěšením na dráze zaznamenali.
Už náš prvotní návrh byl krokem vpřed oproti předchozímu systému, ale od tohoto balíku očekáváme více po úpravě výfuků tak, abychom získali ztracený výkon," uvádí technický ředitel Lotusu.
Kimi Räikkönen si s novými Coanda výfuky v Koreji dojel pro dalších 10 bodů(foto: Lotus F1 Team)
Forma jeho týmu podle něj byla v Koreji lepší než v předchozích závodech, byť na pódium nedosáhli: "Nezazářili jsme, ale s oběma vozy jsme dojeli na body a byli jsme znatelně konkurenceschopnější než v předchozích závodech, co se týče ztráty na pole position.
Navíc jsme během víkendu úspěšně zvládli implementaci našeho Coanda výfukového systému, stejně jako reakci na drolení předních pneumatik, což je znakem okruhu v Koreji," dodává Allison.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.