Ferrari na svých oficiálních stránkách objasnilo rozhodnutí, které je vedlo k prodloužení smlouvy s Felipem Massou pro příští rok.
Ferrari během úterý oznámilo prodloužení smlouvy s Felipem Massou i pro další rok. Z některých médií se setkali s různými reakcemi včetně toho, že prý neměli na výběr, nebo že to bylo rozhodnutí Fernanda Alonsa. Ferrari se tak rozhodlo uvést věci na pravou míru a vydalo vlastní prohlášení.
"Rozhodnutí prodloužit smlouvu s Felipem Massou pro další sezonu bylo pečlivě zváženo a nebylo vůbec samozřejmé. Nebylo ani nevyhnutelné kvůli nedostatku možností, nebylo ani vedeno zbožnými přáními jeho současného týmového kolegy Fernanda Alonsa, protože Ferrari samo vybírá své piloty," uvádí Scuderia.
"Mnozí klepali na dveře Maranella, někteří byli zvažováni, ale nakonec zvítězila logika: není nikdo lepší než Felipe, kdo by měl rychlost, talent a schopnost pracovat pro dobro týmu. Brazilcova kariéra ukazuje tyto kvality a harmonie, která v týmu panuje ukazuje solidaritu i v těžkých momentech. Fanoušci rudých vědí: některá rozhodnutí se dělají výhradně a exkluzivně pro dobro Ferrari. Zbytek jsou jen zbytečné hlouposti," dodává Ferrari.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.