David Coulthard po finálovém závodu DTM, který se jede tento víkend na Hockenheimu, ukončí svoji jezdeckou kariéru.
41letý Brit získal ve Formuli 1 celkem 13 vítězství pro McLaren a Williams, v DTM pro Mercedes závodí od roku 2010. Teď se ale rozhodl, že svůj čas chce věnovat i něčemu jinému.
"O tomto víkendu mě čeká poslední závod na této úrovni. Teď se budu zaměřovat na vývoj mých businessů mimo trať. A samozřejmě chci strávit více času se svou rodinou. Chci poděkovat Norbertu Haugovi a Mercedesu Motorsport za poskytnutí šance. Můj dík směřuje také sponzorům, kteří dovolili nadaci Wings for Life Foundation mít svoje logo na mém voze. To pomohlo zvýšit povědomí a získat zroje pro výzkum poškození páteře," řekl David Coulthard.
David se do týmu Williams v F1 dostal přes vítězství v prestižních sériích Formula Vauxhall Lotus a F3 (včetně vítězství v prestižních závodech Masters a v Macau). Do závodů v F1 naskočil díky smrti Ayrtona Senny v Imole 1994. Hned v roce 1995 získal v Portugalsku svoje první vítězství. Přestup do McLarenu v roce 1996 znamenal počátek úspěšné éry, ve které získal 12 vítězství a v roce 2001 se stal vicemistrem světa. Pro rok 2005 se Skot přestěhoval do Red Bullu, pro který získal jeho první podium. O tři roky později v Brazílii ukončil svoji kariéru, v níž odstartoval do 246 závodů - většího čísla v historii dosáhli už jen dva jezdci.
David v asi jedné z posledních příležitostí řídí vůz F1 - Roadshow Red Bullu v Dánsku(foto: Red Bull Racing)
Od ukončení své kariéry v F1 David pracoval pro BBC, závodil v DTM a byl ambasadorem značek AMG a Red Bull. Na posledních dvou pozicích by měl setrvat i nadále.
Viceprezident Mercedesu pro motorsport, Norbert Haug k tomu řekl: "David je naším prvním vítězem v F1 v moderní éře. Toto vítězství z 7. března 1997 z Melbourne zajistilo jeho pozici v naší historii motorsportu. David pro nás a našeho partnera, McLaren, jezdil během devíti sezon v F1 úspěšně. Ještě dnes je jedním z nejpopulárnějších jezdců na světě."
"Jeho účast v DTM byla dobrá pro něj i pro šampionát - na závodních tratích je zkušený a v jeho televizní práci a práci ambasadora AMG je výmluvný a dobře analytický. Byl úspěšným členem rodiny Mercedes po více než dekádu a půl a zůstane ním i po konci aktivní kariéry. Typická zkratka z automobilových závodů pěkně vystihuje, co bych mu chtěl říci: TD - tentokrát je to myšleno jako 'Thanks David'."
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.