David Coulthard po finálovém závodu DTM, který se jede tento víkend na Hockenheimu, ukončí svoji jezdeckou kariéru.
41letý Brit získal ve Formuli 1 celkem 13 vítězství pro McLaren a Williams, v DTM pro Mercedes závodí od roku 2010. Teď se ale rozhodl, že svůj čas chce věnovat i něčemu jinému.
"O tomto víkendu mě čeká poslední závod na této úrovni. Teď se budu zaměřovat na vývoj mých businessů mimo trať. A samozřejmě chci strávit více času se svou rodinou. Chci poděkovat Norbertu Haugovi a Mercedesu Motorsport za poskytnutí šance. Můj dík směřuje také sponzorům, kteří dovolili nadaci Wings for Life Foundation mít svoje logo na mém voze. To pomohlo zvýšit povědomí a získat zroje pro výzkum poškození páteře," řekl David Coulthard.
David se do týmu Williams v F1 dostal přes vítězství v prestižních sériích Formula Vauxhall Lotus a F3 (včetně vítězství v prestižních závodech Masters a v Macau). Do závodů v F1 naskočil díky smrti Ayrtona Senny v Imole 1994. Hned v roce 1995 získal v Portugalsku svoje první vítězství. Přestup do McLarenu v roce 1996 znamenal počátek úspěšné éry, ve které získal 12 vítězství a v roce 2001 se stal vicemistrem světa. Pro rok 2005 se Skot přestěhoval do Red Bullu, pro který získal jeho první podium. O tři roky později v Brazílii ukončil svoji kariéru, v níž odstartoval do 246 závodů - většího čísla v historii dosáhli už jen dva jezdci.
David v asi jedné z posledních příležitostí řídí vůz F1 - Roadshow Red Bullu v Dánsku(foto: Red Bull Racing)
Od ukončení své kariéry v F1 David pracoval pro BBC, závodil v DTM a byl ambasadorem značek AMG a Red Bull. Na posledních dvou pozicích by měl setrvat i nadále.
Viceprezident Mercedesu pro motorsport, Norbert Haug k tomu řekl: "David je naším prvním vítězem v F1 v moderní éře. Toto vítězství z 7. března 1997 z Melbourne zajistilo jeho pozici v naší historii motorsportu. David pro nás a našeho partnera, McLaren, jezdil během devíti sezon v F1 úspěšně. Ještě dnes je jedním z nejpopulárnějších jezdců na světě."
"Jeho účast v DTM byla dobrá pro něj i pro šampionát - na závodních tratích je zkušený a v jeho televizní práci a práci ambasadora AMG je výmluvný a dobře analytický. Byl úspěšným členem rodiny Mercedes po více než dekádu a půl a zůstane ním i po konci aktivní kariéry. Typická zkratka z automobilových závodů pěkně vystihuje, co bych mu chtěl říci: TD - tentokrát je to myšleno jako 'Thanks David'."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.