David Coulthard po finálovém závodu DTM, který se jede tento víkend na Hockenheimu, ukončí svoji jezdeckou kariéru.
41letý Brit získal ve Formuli 1 celkem 13 vítězství pro McLaren a Williams, v DTM pro Mercedes závodí od roku 2010. Teď se ale rozhodl, že svůj čas chce věnovat i něčemu jinému.
"O tomto víkendu mě čeká poslední závod na této úrovni. Teď se budu zaměřovat na vývoj mých businessů mimo trať. A samozřejmě chci strávit více času se svou rodinou. Chci poděkovat Norbertu Haugovi a Mercedesu Motorsport za poskytnutí šance. Můj dík směřuje také sponzorům, kteří dovolili nadaci Wings for Life Foundation mít svoje logo na mém voze. To pomohlo zvýšit povědomí a získat zroje pro výzkum poškození páteře," řekl David Coulthard.
David se do týmu Williams v F1 dostal přes vítězství v prestižních sériích Formula Vauxhall Lotus a F3 (včetně vítězství v prestižních závodech Masters a v Macau). Do závodů v F1 naskočil díky smrti Ayrtona Senny v Imole 1994. Hned v roce 1995 získal v Portugalsku svoje první vítězství. Přestup do McLarenu v roce 1996 znamenal počátek úspěšné éry, ve které získal 12 vítězství a v roce 2001 se stal vicemistrem světa. Pro rok 2005 se Skot přestěhoval do Red Bullu, pro který získal jeho první podium. O tři roky později v Brazílii ukončil svoji kariéru, v níž odstartoval do 246 závodů - většího čísla v historii dosáhli už jen dva jezdci.
David v asi jedné z posledních příležitostí řídí vůz F1 - Roadshow Red Bullu v Dánsku(foto: Red Bull Racing)
Od ukončení své kariéry v F1 David pracoval pro BBC, závodil v DTM a byl ambasadorem značek AMG a Red Bull. Na posledních dvou pozicích by měl setrvat i nadále.
Viceprezident Mercedesu pro motorsport, Norbert Haug k tomu řekl: "David je naším prvním vítězem v F1 v moderní éře. Toto vítězství z 7. března 1997 z Melbourne zajistilo jeho pozici v naší historii motorsportu. David pro nás a našeho partnera, McLaren, jezdil během devíti sezon v F1 úspěšně. Ještě dnes je jedním z nejpopulárnějších jezdců na světě."
"Jeho účast v DTM byla dobrá pro něj i pro šampionát - na závodních tratích je zkušený a v jeho televizní práci a práci ambasadora AMG je výmluvný a dobře analytický. Byl úspěšným členem rodiny Mercedes po více než dekádu a půl a zůstane ním i po konci aktivní kariéry. Typická zkratka z automobilových závodů pěkně vystihuje, co bych mu chtěl říci: TD - tentokrát je to myšleno jako 'Thanks David'."
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.