Michael Schumacher již nebude závodit v žádném dalším odvětví motosportu, jakmile na konci roku opustí Formuli 1. Počítat s ním tedy nemohou ani v DTM či v zámořské IndyCar.
"Ne, nemám to v plánu," odpovídá na dotaz Gazzetta dello Sport, zde bude v závodění pokračovat někde jinde. "Formule 1 nabízí maximum v oblasti emocí, rychlosti a úplnosti práce. Jiné typy vozů by mi neposkytly ty stejné pocity. Končím nadobro."
"Myslím, že vyzkouším westernové soutěže v jízdě na koni," pokračuje Schumacher s úsměvem. "Má žena Corinna, která se těchto soutěží několik let účastnila, mi už vybrala správného koně. Půjdu do toho."
Schumacher odchází již podruhé. Poprvé se loučil v roce 2006. V roce 2009 se vrátil do F1 s Mercedesem, na své předchozí úspěch však již nenavázal. Přesto se lecčemus ještě přiučil.
"Je to úleva, protože nic nelituji, měl jsem z toho, co jsem dělal, jenom radost. Život mi teď nabídne mnoho nových příležitostí. Těším se na ně.
Když se podívám do zpětného zrcátka svého života, vidím sebe šťastného a usměvavého. Prožil jsem dvě odlišné kariéry: v jedné jsem všechno vyhrál, ve druhé jsem poznal, jaké to je prohrávat."
Schumacher se po návratu do F1 s Mercedesem naučil prohrávat (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Ano, naučil jsem se prohrávat, to mě však učinilo vyspělejším a také trpělivějším, částečně díky svému věku. Dnes musím přemítat o tom, co jsem celkově udělal - a jsem se sebou spokojený," uvádí Schumacher.
A jak by si přál, aby na něj lidé vzpomínali? "Všichni mě popisují jako závodní legendu. Upřednostňoval bych spíše bojovníka - někoho, kdo se nikdy nevzdal."
Aktivní kariéru pověsí na hřebík další legenda - David Coulthard, jehož čeká o víkendu v Hockenheimu poslední závod německé série DTM.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.