Michael Schumacher již nebude závodit v žádném dalším odvětví motosportu, jakmile na konci roku opustí Formuli 1. Počítat s ním tedy nemohou ani v DTM či v zámořské IndyCar.
"Ne, nemám to v plánu," odpovídá na dotaz Gazzetta dello Sport, zde bude v závodění pokračovat někde jinde. "Formule 1 nabízí maximum v oblasti emocí, rychlosti a úplnosti práce. Jiné typy vozů by mi neposkytly ty stejné pocity. Končím nadobro."
"Myslím, že vyzkouším westernové soutěže v jízdě na koni," pokračuje Schumacher s úsměvem. "Má žena Corinna, která se těchto soutěží několik let účastnila, mi už vybrala správného koně. Půjdu do toho."
Schumacher odchází již podruhé. Poprvé se loučil v roce 2006. V roce 2009 se vrátil do F1 s Mercedesem, na své předchozí úspěch však již nenavázal. Přesto se lecčemus ještě přiučil.
"Je to úleva, protože nic nelituji, měl jsem z toho, co jsem dělal, jenom radost. Život mi teď nabídne mnoho nových příležitostí. Těším se na ně.
Když se podívám do zpětného zrcátka svého života, vidím sebe šťastného a usměvavého. Prožil jsem dvě odlišné kariéry: v jedné jsem všechno vyhrál, ve druhé jsem poznal, jaké to je prohrávat."
Schumacher se po návratu do F1 s Mercedesem naučil prohrávat (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Ano, naučil jsem se prohrávat, to mě však učinilo vyspělejším a také trpělivějším, částečně díky svému věku. Dnes musím přemítat o tom, co jsem celkově udělal - a jsem se sebou spokojený," uvádí Schumacher.
A jak by si přál, aby na něj lidé vzpomínali? "Všichni mě popisují jako závodní legendu. Upřednostňoval bych spíše bojovníka - někoho, kdo se nikdy nevzdal."
Aktivní kariéru pověsí na hřebík další legenda - David Coulthard, jehož čeká o víkendu v Hockenheimu poslední závod německé série DTM.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.