Michael Schumacher již nebude závodit v žádném dalším odvětví motosportu, jakmile na konci roku opustí Formuli 1. Počítat s ním tedy nemohou ani v DTM či v zámořské IndyCar.
"Ne, nemám to v plánu," odpovídá na dotaz Gazzetta dello Sport, zde bude v závodění pokračovat někde jinde. "Formule 1 nabízí maximum v oblasti emocí, rychlosti a úplnosti práce. Jiné typy vozů by mi neposkytly ty stejné pocity. Končím nadobro."
"Myslím, že vyzkouším westernové soutěže v jízdě na koni," pokračuje Schumacher s úsměvem. "Má žena Corinna, která se těchto soutěží několik let účastnila, mi už vybrala správného koně. Půjdu do toho."
Schumacher odchází již podruhé. Poprvé se loučil v roce 2006. V roce 2009 se vrátil do F1 s Mercedesem, na své předchozí úspěch však již nenavázal. Přesto se lecčemus ještě přiučil.
"Je to úleva, protože nic nelituji, měl jsem z toho, co jsem dělal, jenom radost. Život mi teď nabídne mnoho nových příležitostí. Těším se na ně.
Když se podívám do zpětného zrcátka svého života, vidím sebe šťastného a usměvavého. Prožil jsem dvě odlišné kariéry: v jedné jsem všechno vyhrál, ve druhé jsem poznal, jaké to je prohrávat."
Schumacher se po návratu do F1 s Mercedesem naučil prohrávat (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Ano, naučil jsem se prohrávat, to mě však učinilo vyspělejším a také trpělivějším, částečně díky svému věku. Dnes musím přemítat o tom, co jsem celkově udělal - a jsem se sebou spokojený," uvádí Schumacher.
A jak by si přál, aby na něj lidé vzpomínali? "Všichni mě popisují jako závodní legendu. Upřednostňoval bych spíše bojovníka - někoho, kdo se nikdy nevzdal."
Aktivní kariéru pověsí na hřebík další legenda - David Coulthard, jehož čeká o víkendu v Hockenheimu poslední závod německé série DTM.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.