Bruno Senna se cítí být poškozen tím, že během vybraných pátečních tréninků musí nechávat svůj vůz k dispozici testovacímu pilotovi Valtterimu Bottasovi, protože to má přímý dopad na jeho letošní výsledky. V posledních čtyřech závodech bude chtít bodově předstihnout svého týmového kolegu, aby si zajistil smlouvu na další rok.
Finskému rezervnímu pilotovi propůjčuje svůj vůz pouze Senna - letos k tomu došlo již celkem dvanáctkrát, zatímco druhý závodní pilot Pastor Maldonado díky vydatnějšímu příspěvku svých sponzorů nevynechal ani jeden trénink.
"Opravdu ten první trénink chybí, když máte ve druhém nějaký problém nebo je mokro. To všechno může narušit víkend. Když vezmete v úvahu, jak je to nyní ve Formuli 1 těsné, každá desetina činí rozdíl o několik pozic," sděluje rozmrzele Senna pro ESPN F1.
"Někdy vypadáte opravdu špatně, když zaostáváte o dvě desetiny sekundy za svým týmovým kolegou. Pak vypadáte, jako byste podělali kvalifikaci, ale není tomu ve skutečnosti tak, protože vám scházely jen dvě desetiny a je to," pokračuje Brazilec. "Abych byl upřímný, nikdy bych nečekal, že to bez prvního tréninku bude tak těžké. Dokud se vám to nestane, neuvědomujete si, kolik problémů to způsobuje."
Bruna Sennu mrzí vynechávané tréninky, které mají negativní dopad na jeho výkony
"Ale určitě to není tak, že jsem si mohl moc vybírat. Musel jsem to přijmout a pro mě to byl z pohledu týmu dobrý krok. Nyní mám jiný náhled na přenechání všech prvních pátečních tréninků někomu jinému, protože když pak máte jeden drobný problém, pak tím pro vás víkend v podstatě končí.
K tomu letos dochází mezi mnou a týmem po celý rok vzhledem k tomu, že jsem vynechal tolik pátků. Oni opravdu chápou, že to během některých víkendů hodně poškodilo mou výkonnost," vysvětluje pilot Williamsu.
Co se týče své budoucnosti, doufá, že díky dobrým výsledkům v posledních čtyřech závodech bude moci u Williamsu zůstat: "Ty čtyři další závody mohou udělat rozdíl, co se týče příštího roku. Takový už je sport a ještě více Formule 1 - počítá se poslední výsledek. Pokud vyhrajete závod, zůstane to s vámi navždy, takže je důležité se snažit.
Ideálně bych si chtěl zajistit místo pro příští rok, vždy chcete konkurenceschopné auto. Co se týče závodění, jsem si celkem jistý tím, že jsem závodil na stejné úrovni jako kluci na špici. Ale ve skutečnosti se nakonec počítají výsledky, a pokud se vám podaří několikrát dojet v první pětici, pak jste z pohledu budoucnosti v pohodě."
Synovec legendárního Ayrtona Senny s vozem Williams FW34 v Suzuce
Proto se Senna chce v závěru sezóny pokusit bodově se na svého týmového kolegu Maldonada dotáhnout: "Samozřejmě v šampionátu chcete být vždy před svým týmovým kolegou. Letos jsem na zisku bodů velmi tvrdě pracoval a každý víkend jsem se snažil náskok o bod či dva snižovat. Někdy bylo zklamáním, že jsem nezískal více bodů.
Stále zbývají čtyři závody, na stole leží spousta bodů - snad se nám podaří dostat se k němu velmi blízko nebo před něj. Když získáte více bodů, než ten druhý, týmu velmi ztížíte přemýšlení o někom jiném. Ale F1 je F1, může se stát spousta věcí," dodává Senna.
© Foto: LAT/Williams F1 Team, 2012
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.