Bruno Senna se cítí být poškozen tím, že během vybraných pátečních tréninků musí nechávat svůj vůz k dispozici testovacímu pilotovi Valtterimu Bottasovi, protože to má přímý dopad na jeho letošní výsledky. V posledních čtyřech závodech bude chtít bodově předstihnout svého týmového kolegu, aby si zajistil smlouvu na další rok.
Finskému rezervnímu pilotovi propůjčuje svůj vůz pouze Senna - letos k tomu došlo již celkem dvanáctkrát, zatímco druhý závodní pilot Pastor Maldonado díky vydatnějšímu příspěvku svých sponzorů nevynechal ani jeden trénink.
"Opravdu ten první trénink chybí, když máte ve druhém nějaký problém nebo je mokro. To všechno může narušit víkend. Když vezmete v úvahu, jak je to nyní ve Formuli 1 těsné, každá desetina činí rozdíl o několik pozic," sděluje rozmrzele Senna pro ESPN F1.
"Někdy vypadáte opravdu špatně, když zaostáváte o dvě desetiny sekundy za svým týmovým kolegou. Pak vypadáte, jako byste podělali kvalifikaci, ale není tomu ve skutečnosti tak, protože vám scházely jen dvě desetiny a je to," pokračuje Brazilec. "Abych byl upřímný, nikdy bych nečekal, že to bez prvního tréninku bude tak těžké. Dokud se vám to nestane, neuvědomujete si, kolik problémů to způsobuje."
Bruna Sennu mrzí vynechávané tréninky, které mají negativní dopad na jeho výkony
"Ale určitě to není tak, že jsem si mohl moc vybírat. Musel jsem to přijmout a pro mě to byl z pohledu týmu dobrý krok. Nyní mám jiný náhled na přenechání všech prvních pátečních tréninků někomu jinému, protože když pak máte jeden drobný problém, pak tím pro vás víkend v podstatě končí.
K tomu letos dochází mezi mnou a týmem po celý rok vzhledem k tomu, že jsem vynechal tolik pátků. Oni opravdu chápou, že to během některých víkendů hodně poškodilo mou výkonnost," vysvětluje pilot Williamsu.
Co se týče své budoucnosti, doufá, že díky dobrým výsledkům v posledních čtyřech závodech bude moci u Williamsu zůstat: "Ty čtyři další závody mohou udělat rozdíl, co se týče příštího roku. Takový už je sport a ještě více Formule 1 - počítá se poslední výsledek. Pokud vyhrajete závod, zůstane to s vámi navždy, takže je důležité se snažit.
Ideálně bych si chtěl zajistit místo pro příští rok, vždy chcete konkurenceschopné auto. Co se týče závodění, jsem si celkem jistý tím, že jsem závodil na stejné úrovni jako kluci na špici. Ale ve skutečnosti se nakonec počítají výsledky, a pokud se vám podaří několikrát dojet v první pětici, pak jste z pohledu budoucnosti v pohodě."
Synovec legendárního Ayrtona Senny s vozem Williams FW34 v Suzuce
Proto se Senna chce v závěru sezóny pokusit bodově se na svého týmového kolegu Maldonada dotáhnout: "Samozřejmě v šampionátu chcete být vždy před svým týmovým kolegou. Letos jsem na zisku bodů velmi tvrdě pracoval a každý víkend jsem se snažil náskok o bod či dva snižovat. Někdy bylo zklamáním, že jsem nezískal více bodů.
Stále zbývají čtyři závody, na stole leží spousta bodů - snad se nám podaří dostat se k němu velmi blízko nebo před něj. Když získáte více bodů, než ten druhý, týmu velmi ztížíte přemýšlení o někom jiném. Ale F1 je F1, může se stát spousta věcí," dodává Senna.
© Foto: LAT/Williams F1 Team, 2012
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.