Bruno Senna se cítí být poškozen tím, že během vybraných pátečních tréninků musí nechávat svůj vůz k dispozici testovacímu pilotovi Valtterimu Bottasovi, protože to má přímý dopad na jeho letošní výsledky. V posledních čtyřech závodech bude chtít bodově předstihnout svého týmového kolegu, aby si zajistil smlouvu na další rok.
Finskému rezervnímu pilotovi propůjčuje svůj vůz pouze Senna - letos k tomu došlo již celkem dvanáctkrát, zatímco druhý závodní pilot Pastor Maldonado díky vydatnějšímu příspěvku svých sponzorů nevynechal ani jeden trénink.
"Opravdu ten první trénink chybí, když máte ve druhém nějaký problém nebo je mokro. To všechno může narušit víkend. Když vezmete v úvahu, jak je to nyní ve Formuli 1 těsné, každá desetina činí rozdíl o několik pozic," sděluje rozmrzele Senna pro ESPN F1.
"Někdy vypadáte opravdu špatně, když zaostáváte o dvě desetiny sekundy za svým týmovým kolegou. Pak vypadáte, jako byste podělali kvalifikaci, ale není tomu ve skutečnosti tak, protože vám scházely jen dvě desetiny a je to," pokračuje Brazilec. "Abych byl upřímný, nikdy bych nečekal, že to bez prvního tréninku bude tak těžké. Dokud se vám to nestane, neuvědomujete si, kolik problémů to způsobuje."
Bruna Sennu mrzí vynechávané tréninky, které mají negativní dopad na jeho výkony
"Ale určitě to není tak, že jsem si mohl moc vybírat. Musel jsem to přijmout a pro mě to byl z pohledu týmu dobrý krok. Nyní mám jiný náhled na přenechání všech prvních pátečních tréninků někomu jinému, protože když pak máte jeden drobný problém, pak tím pro vás víkend v podstatě končí.
K tomu letos dochází mezi mnou a týmem po celý rok vzhledem k tomu, že jsem vynechal tolik pátků. Oni opravdu chápou, že to během některých víkendů hodně poškodilo mou výkonnost," vysvětluje pilot Williamsu.
Co se týče své budoucnosti, doufá, že díky dobrým výsledkům v posledních čtyřech závodech bude moci u Williamsu zůstat: "Ty čtyři další závody mohou udělat rozdíl, co se týče příštího roku. Takový už je sport a ještě více Formule 1 - počítá se poslední výsledek. Pokud vyhrajete závod, zůstane to s vámi navždy, takže je důležité se snažit.
Ideálně bych si chtěl zajistit místo pro příští rok, vždy chcete konkurenceschopné auto. Co se týče závodění, jsem si celkem jistý tím, že jsem závodil na stejné úrovni jako kluci na špici. Ale ve skutečnosti se nakonec počítají výsledky, a pokud se vám podaří několikrát dojet v první pětici, pak jste z pohledu budoucnosti v pohodě."
Synovec legendárního Ayrtona Senny s vozem Williams FW34 v Suzuce
Proto se Senna chce v závěru sezóny pokusit bodově se na svého týmového kolegu Maldonada dotáhnout: "Samozřejmě v šampionátu chcete být vždy před svým týmovým kolegou. Letos jsem na zisku bodů velmi tvrdě pracoval a každý víkend jsem se snažil náskok o bod či dva snižovat. Někdy bylo zklamáním, že jsem nezískal více bodů.
Stále zbývají čtyři závody, na stole leží spousta bodů - snad se nám podaří dostat se k němu velmi blízko nebo před něj. Když získáte více bodů, než ten druhý, týmu velmi ztížíte přemýšlení o někom jiném. Ale F1 je F1, může se stát spousta věcí," dodává Senna.
© Foto: LAT/Williams F1 Team, 2012
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.